Sikring i induktionsplader

Hejsa. 

Under tilslutning af nye kogeplader blev den sorte og brune ledning ved en fejl sat sammen. Dette resulterede i at sikringen sprang ( og en gnist fra kogepladen) 

Jeg kan sagtens tænde for pladerne nu... Der kommer lys i mv .. de varmer bare slet ikke. 

Er de ti ting relaterede ? Burde jeg så overhovedet kunne tænde pladerne ? 

Kan der sidde en sikring inde i pladen jeg bare ikke selv kan se / komme til? 

Kan pladen redes eller er de ødelagt? 


Mvh Alex 

Hejsa.  Under tilslutning af nye kogeplader blev... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et fast kabel der går ind i den

Hvis du har monteret kablet rigtigt, bør kogepladen virke, men er begge faser tilstede. Det bør de være, hvis ovn og køleskab virker.


fase

Alt andet virker som sagt. 

Kan kortslutningen gøre at den ikke vil varme men stadig tænde ? 

Burde den ikke, og nu spørger jeg måske lidt frækt , men når du siger at den ikke varmer er det så når du mærker med en hånd eller når der står en gryde på der er beregnet til induktion..... 

Annonce
Vincit skrev den 09-06-2019 08:20:40

Alt andet virker som sagt. 

Kan kortslutningen gøre at den ikke vil varme men stadig tænde ? 

 Nej, hvis kortslutningen er foregået som beskrevet, skulle det ikke skade kogepladen. Du påstår, at huset er nybygget. Det betyder at gruppetavlen er ny. Du prøver at bilde mig noget ind, eller den installatør, som har lavet installationen, har lavet noget fusk.

Burde den ikke, og nu spørger jeg måske lidt frækt , men når du siger at den ikke varmer er det så når du mærker med en hånd eller når der står en gryde på der er beregnet til induktion..... 

Det har jeg slet ikke taget i betragtning. Det burde være en selvfølge ved induktions kogeplader, at der skal være kogegrej på


fase

Den varmer ikke med en gryde på. 

Hvis jeg sætter en pande på. Skruer helt op. Så varmer den meget kortvarigt så man kan mærke det på panden. Men så forsvinder varmen igen. 

Det var en glaskeramisk plade der sad der før... Den virkede fint. Men blev skiftet da min datter havde lagt noget på den og og kommet til at tænde .

Vi havde induktion i det hus vi kommer fra. Dette hus var bygget færdigt 1 maj hvor vi flyttede ind. Det kom dig bare med glaskeramisk i køkkenet 

Så kommer det næste spørgsmål, for du siger I havde glaskeramisk kogeplade før. De gryder og pander, der bruges til induktionskogeplader, skal være egnede til induktionsplader. Det betyder, at bunden skal være magnetiserbar. Prøv at holde en magnet på bunden, og se om den er magnetisk. Er den det er den egnet til induktionsplader ellers ikke. Det virker som om din kogeplade virker , når du fortæller, at panden kortvarigt bliver varm.


fase

Har selv tænkt tanken da de er nye .. men der står induktion på dem... Hev endda en pande fremad er virkede på det gamle komfur for at teste om der var det...den virker heller ikke...

Kunne det tænkes at kogepladen er defekt, da du købte den?


fase
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis