udløbsrosetter

Hvor og hvordan må udløbsrosetter anbringes. Hvor står der i SIK´s bestemmelser noget om dette? Hvor tæt på en lodret væg skal ledningshullet i rosetten placeres for at undgå, at en lampe kan hænges op i rosetten?  Skal de altid anbringes på selve væggen, eller må rosetten placeres på en lodret eller vandret flade 10 -12 cm fra en væg?

Hvor og hvordan må udløbsrosetter anbringes. Hvor... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak, men

Reglen om maximalt 10 ledningsender i et lampeudtag har jeg fra, at i et 1 modul underlag må der højst være 10 forbindelser samlet i et LK lampeudtag. Er det ikke rigtigt vil jeg meget gerne have det at vide her

Der kan ikke være 10 ledninger i et et modul udtag. Det kan højest komme på tale i et udtag som omtalt af el mand.


fase

Tråden omhandler så vidt jeg kan gennemskue en udløbsroset og ikke et lampeudtag. Vælger man f.eks. en fra LK, kan man i datablad se, hvor mange ledere man må tilslutte:

https://www.lk.dk/produkter/rosetmateriel/udloebsroset

Antallet af antal tilladte ledninger kan ses i datablade for indmuringsdåser/loftdåser. Afhænger naturligvis af ledningens tværsnit.

Det er en lang og meget forvirrende tråd. Jeg har tidligere antydet at der med vilje laves misforståelser. Jeg mener sagen er så rigelig belyst, så hvis der ikke kommer væsentlig nyt så kommer der ikke flere kommentarer herfra. 

Når trådstarter d. 10/7 19:08 skriver Lampeudtag - - - 1 modul underlag- - - - og LK lampeudtag. Så må jeg tro at det drejer sig om lampeudtag. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis