Udgang stenhøj kompressor

Hej herinde

Håber der sidder et par folk, som har lyst til at hjælpe mig.
Har for flere år siden købt en stenhøj kompressor, model 112C, og
nu vil jeg gerne til at bruge den, den starter fint op, men der kommer luft ud af røret på (billede1).
Ved ikke om denne skal blændes af, eller det er her jeg skal tappe luften ?
Eller om den skal blå boks er defekt?

Eller om jeg skal tappe det hvor jeg har sat en hane på (billede2)

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Zmilet

Hej herinde Håber der sidder et par folk, som har... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud til din presostat er med trykudligning..

Så tror magnetventilen er til vandudladning, eller andet, så den kan du rolig fjerne og proppe af. Du kan jo evt sætte en hane på hvis den er til vandudladning, for tanken skal jo drænes for vand, med jævne mellemrum, men er der en aftapning i bunden af beholderen så brug den


Vi prøver igen, i morgen --

Fandt ud af at manometer heller ikke viser rigtigt, prøvede at sætte den på min lille kompressor, den lille går kun til 8 bar, og manometer viste 8 bar, men manometer fra stenhøj viste 11 bar, så satte manometer fra den lille kompressor over på stenhøj, prøvede så at blænde magnetventil af med hane, og startede stenhøjen. Den nåede til 2 bar, så begyndte den igen ligesom igen at dø, tog en video af det.
https://streamable.com/rbkuk

Lyder ikke rigtigt i mine ører, og vel ikke meningen den kun skal lave 2 bar i tryk?

Er motoren forbunden rigtig, den burde være meget hurtigere oppe i fart, eller køre den med softstarter, eller frekvensomformer? (eller der er en stjerne trekant starter, der ikke får skiftet over i trekant)

Er motoren en 7.5 hk eller større, kan det nok knibe at den vil køre på en almindelig 3x16 ampere kontakt.

Ja den burde uden problemer køre op på 10 bars tryk.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens

Takker for dine indlæg.

Der er i hvert fald en kasse ved siden af, med en masse relæer osv, måske det kaldes softstarter?

Motoren skulle være korrekt tilsluttet, har lige haft elektriker til at hjælpe med at starte den, da jeg havde glemt hvordan man gjorde det (Tænd og sluk gemt) hehe.
Har lige tjekket, og den løber også den rigtige vej

Og ja det er en 5,5kw/7,5 HK motor

Prøv at sæt et billede ind af kassens indhold, der er nok stor sandsynlighed for at det er en stjerne/trekant igangsætter.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Så blev der lige plads til et billede af kassen

Ja det er en stjerne/trekant starter..

Det kraftige gummikabel, er det forsyningsspændingen ?

Der skal være 6 ledninger + jord over til motoren

Den som pilen peger på, er et tidsrelæ som bestemmer tiden den køre i stjerne, inden den skifter til trekant, som er hvor motoren yder max.


Vi prøver igen, i morgen --

Den sorte er strøm forsyningen, (Billede 6)
De 2 grå fra højre går til motor (Billede 7)
Den kraftige grå går til boks, hvor den bliver delt i 2 (Billede 8) En til Pressostat, og
en til magnetventil.

Billede 6:

Billede 7:

Billede 8:

Det ser fint ud med tilslutningerne, tror det er stjernetrakant starteren der driller..

Du kan evt prøve at stille lidt ned på tiden på tidsrelæet...



Vi prøver igen, i morgen --

Ok, skal magnetventil være blændet af eller ?

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis