Blæser-problemer Fiat Grande Punto

Følg tråden
hctm
hctm
hctm hctm Trådstarter

Ja, hjulet sidder rigtigt. 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Er det en ny motor? 

hctm
hctm
hctm hctm Trådstarter

Først skiftede jeg bare blæsermodstanden (dimsen til højre på billedet). Egentlig er det ikke en modstand, men en styreenhed, da den er elektronisk styret. Så kørte motoren, men der kom ikke noget luft ud. Så skiftede jeg motoren også, med samme resultat. Som tidligere nævnt, så har jeg slet ikke skiftet stikket på motoren, og det kan kun vende 1 vej. Jeg har skiftet 2 af stikkene til styreenheden, da de var smeltet. Har fulgt farvekoden på ledningerne. Selv om jeg skulle have byttet om på ledningerne, så burde det vel ikke kunne få motoren til at køre den forkerte vej, da der ikke er rodet med strømstikket til selve motoren. Selve rotoren var monteret, så den kan jeg ikke have vendt forkert. I øvrigt kan den kun vende 1 vej. Det kan være at den ikke skal køre den vej som pilen angiver, meeeeen det ville være lidt mærkeligt:-)

cdp
cdp
Postnr: 5792
cdp cdp

Hvis ikke motoren reduceres med modstande, må det være via. frekvens el. viklinger. 

Ved du præcist, hvad den styreenhed gør?? - har du mulighed for at måle faser og spænding, på indgang i motor. 

cdp
cdp
Postnr: 5792
cdp cdp

Hvis din Punto er samme som på video, er det indstikket der kaldes block resistor - det sidder i blæserkanal ( for køling ) - læg mærke til stikforbindelserne er til kokset og skal renses...

https://www.youtube.com/watch?v=9rkNCNaL8F0

hctm
hctm
hctm hctm Trådstarter

Det er ikke den samme blæser som på videoen. Den på videoen er en "klassisk" blæser, hvor du har 4 trin på blæseren, som du kan vælge med en drejeknap. Disse har en blæsermodstand, som ofte smelter på de lave trin, da modstanden her er størst. Min har automatisk klimakontrol og trinløs regulering. Derfor er blæsermodstanden erstattet af dimsen til højre på mit billede. Aner ikke hvordan den virker, men det er ikke bare en modstand.

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Hvis et luftspjæld har sat sig fast, overophedes hele huset.

Vil du være med? Log ind for at svare.