Isolering af 70’er parcel

Hej

Vi har kig på et hus fra 1975, men kan ikke finde ud af om det ender med at blive et “dyrt køb” ift opvarmning og isolering. Vi faldt for huset, fordi hele indretningen er original og vi troede i starten, at vi kunne nøjes med at indrette, flytte en væg og skifte oliefyret til luft-vand varmepumpe (men sådan en pumpe er vist ikke så god i et dårligt isoleret hus?)..

Spørgsmål:

- Bliver det ikke virkelig dyrt, hvis vi skal efterisolere huset? 

- Er det en mulighed at nøjes med at hulmursisolere (hvis ikke hele hulrummet er fyldt ud) og efterisolere loftet, når vi alligevel skifter loftet? Og hvordan finder man ud af om der er plads til mere i hulmuren, når man ikke har købt huset?

Huset er ca 140kvm. 

Der er 75mm rockwool i hulmuren (teglsten, klinkerbeton)

Lecanødder under gulvet 

Let isolering af loft.

Huskøbet står og falder lidt med hvordan man skal forholde sig til isoleringen, da vi forestiller os at det bliver så dyrt, at vi ikke kan gøre det med huset vi ellers vil. Vi har snakket om, at det ødelægger husets udseende, at isolere udefra..

Hej Vi har kig på et hus fra 1975, men kan ikke... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det var også en mulighed. Det er nok mest støvet, som jeg forestiller mig der er, som kunne irritere lidt. Men det er der jo råd for. 

En smule støv, ja. Men det forekommer kun når du hælder piller på. Men hellere det, end diesellugt.

Du kan ikke regne med de 25.000,- hvis at tallet stammer fra tilstandsrapporten, hvad er de faktiske udgifter den tidligere ejer har brugt til opvarmning.

Mange af de ting som står i rapporten er beregnet ud fra et en standart formel og har ikke meget med de faktiske forhold at gøre.

Jeg bor selv i et åbenbart tilsvarende hus, men dog opvarmet med et nyt naturgasfyr og jeg bruger ca. 12.000,- om året og har i hele huset, om vinteren, en indetemperatur på 23 grade.

Hvis i syntes at huset passer jer og det kun er isoleringen som bekymre jer, så køb.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis