Sparekassen skal spørge.

Var i sparekassen i går.

Der var et opslag om, at pernsonalet sku' spørge kunden om hvad pengene skulle bruges til, hvis der skulle hæves over 7500,-Kr.

lovgivningen kræver det af personalet.

Så de bliver nok fortalt mange røverhistorier, rundt om i det ganske land kunne jeg tænke mig.

Kan jo bare gå i sparekassen dagen efter og hæve 7499,50 Kr.

Og gentage det med dags mellemrum igen og igen indtil kontoen er tømt.

Er så heldig endnu da at jeg ikke ska' give en flad 50er for at få vekslet småpenge fra sparegrisen, men hvor længe mon det går? 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Var i sparekassen i går. Der var et opslag om, at... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det behøves ikke jeg har haft en skydelærer siden jeg kom i lære i 1970 og tommestok uden tommer i mange år fra Hn

Men fra en tid der blev brugt ordet " og bruger det stadig, det er åbenbart banket så fast at det ikke er nemt at slippe igen.

Så har bestemt ikke brug for penge til t ordet.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej

Jamen grunden til de skal spørge er bl.a hvidvask loven.

Jeg handler en hel del gamle traktorer til eksport. og køber derved også af mange lidt ældre herrer, der helst ser deres penge rede. fair nok, jeg er ligeglad, og sorte penge interreser mig ikke mere. Det kan være svært nok at få dem brugt, til andet end plæneklipper benzin.

Men i banken spørger de altid når jeg skal hæve eller indsætte over 10.000 (erhverv) jeg skal endda udfylde en lille blanket.

På blanketten er der en rubrik "Hvorfra stammer pengene?" eller " hvad skal beløbet bruges til"

Konsekvent skriver jeg inddrevet husleje, fra prostitiuon eller udfrielse af narkogæld, og nøgne piger.


Endnu har jeg ikke hørt fra de højere magter, men det kommer nok. Men jeg har da opnået at få 4 forskellige ekspedienter til at rødme og stamme, da de så blanketten igennem. Og det er da gebyret på 10 kr. værd

Jeg vedhæfter så altid bilags nummeret, så kan jeg altid bevise hvor, hvilke penge kommer fra.

Gregeren skrev den 06-04-2019 13:44:42

Ja det burde jo være en indgangskontrol, og ikke en udgangskontrol der skal foretages. 

Når pengene står på kontoen, er det jo dine egne, som du blot har hyret en bank til at opbevare for dig. Derfor burde du kunne hæve dem til hver en tid, uden spørgsmål, i det omfang der er dækning på kontoen og du ikke har et udestående som skal modregnes.

Så må det være op til arbejdsgiver som udbetaler din løn, at bevise at der er tale om en lønudbetaling, som der er svaret skat af. Som i de fleste tilfælde sker elektronisk alligevel, når arbejdsgiveren udbetaler pengene.

 

Gregeren skrev den 06-04-2019 13:44:42

Ja det burde jo være en indgangskontrol, og ikke en udgangskontrol der skal foretages. 

Når pengene står på kontoen, er det jo dine egne, som du blot har hyret en bank til at opbevare for dig. Derfor burde du kunne hæve dem til hver en tid, uden spørgsmål, i det omfang der er dækning på kontoen og du ikke har et udestående som skal modregnes.

Så må det være op til arbejdsgiver som udbetaler din løn, at bevise at der er tale om en lønudbetaling, som der er svaret skat af. Som i de fleste tilfælde sker elektronisk alligevel, når arbejdsgiveren udbetaler pengene.

 Udgangskontrollen som du kalder den er jo også vigtig.

Hvis du vil finansiere terror eller måske mere oplagt betale for at nogen lige har lavet en ny terasse for dig "sort". Så vil de ikke have betaling med en bankoverførsel (den kan jo spores) men hellere kontanter. Og så skal du i banken og hæve. Ja jeg ved godt at du kan hæve mange penge i en automat over flere dage. Men pointen er, at det skal være lige så bøvlet at betale for det sorte arbejde som at modtageren skal have med at sætte pengene i banken.





subwoof skrev den 06-04-2019 22:47:52

Hej

Jamen grunden til de skal spørge er bl.a hvidvask loven.

Jeg handler en hel del gamle traktorer til eksport. og køber derved også af mange lidt ældre herrer, der helst ser deres penge rede. fair nok, jeg er ligeglad, og sorte penge interreser mig ikke mere. Det kan være svært nok at få dem brugt, til andet end plæneklipper benzin.

Men i banken spørger de altid når jeg skal hæve eller indsætte over 10.000 (erhverv) jeg skal endda udfylde en lille blanket.

På blanketten er der en rubrik "Hvorfra stammer pengene?" eller " hvad skal beløbet bruges til"

Konsekvent skriver jeg inddrevet husleje, fra prostitiuon eller udfrielse af narkogæld, og nøgne piger.


Endnu har jeg ikke hørt fra de højere magter, men det kommer nok. Men jeg har da opnået at få 4 forskellige ekspedienter til at rødme og stamme, da de så blanketten igennem. Og det er da gebyret på 10 kr. værd

Jeg vedhæfter så altid bilags nummeret, så kan jeg altid bevise hvor, hvilke penge kommer fra.

 Fedt svar..  den vil jeg prøve at bruge - lidt omskrevet næste gang..
 -Men bilagsnummer.. nej.. hvis har jeg solgt noget privat - eller købt.. så er der ikke "bilag" på det.(privatsalg/køb er jo ikke regnskabspligtig). en dagsdato er maks - og helt ok.. men der er jo ikke bilag på privatsalg.. selvfølgelig stelnummer på en cykel.. men ellers blot kvittering og billeder..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis