Sparekassen skal spørge.

Følg tråden
maskinsnedker
maskinsnedker
Postnr: 7742
maskinsnedker maskinsnedker Trådstarter

Henrik29

Har jeg skrevet noget tidspunk skrevet noget om den unge mand ikke vidste hvordan han skulle spørge kunderne?

Det må du vist ha misforstået

Det mindes jeg nu ikke, men det er jo også over et kvarter siden.   

Han sagde bare det var noget akavet, og nogle kunder ikke forstod hvorfor, og blev lidt oprørte eller noget i den stil.

Nu er det jo også forskel på en folkepensionists indkomst og bankernes vælten i og tjener enorme summer på direkte ulovligheder.

Størrelses ordenen er da til at få øje på eller?

Jeg ku' da godt finde på at hæve lidt mere end 7500,- Kr. uden at skulle stå skoleret, og gøre rede for hvad jeg har tænkt mig, at gøre med mine penge.

Der er helt andre som vist har sovet i lidt i timen, men ministeren sagde jo at der ikke ku' anbringes et ansvar på nogen steder.

Hwabehar!

Med venlig hilsen
maskinsnedker.

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker
maskinsnedker
Gregeren skrev den 05-04-2019 21:08:38

Det "sjove" er bare at i en tid med alt denne kontrol af den almindelige bankkunde, har der været massere af overførsler af langt større caliber, som tydeligvis ikke er blevet snuppet. 

Hvorfor slipper folk som Britta Nielsen, udbyttesvindlere, oligarker med flere, igennem bankernes kontrol, når den fattige lønmodtager skal tjekkes i hoved og røv? Det er som om at man rammer lidt forbi målet.

Præsist Gregersen.

B N sagen kom belejligt for at lægge en dæmper på det store vaskeri.

Tillid er godt men kontrol er endnu bedre.

Og her synes jeg at sagen om 7500,- Kr. er malplaceret.

Skudt helt over målet.

Med venlig hilsen
maskinsnedker.

jhb
jhb
Postnr: 6780
jhb jhb

Ja, hvad rager det banken eller andre for den sags skyld, hvad jeg skal bruge mine egne penge til.

Pengene har jeg sgu selv tjent og betalt skat af og hvad mere er, de står fuldt synlig på min konto og er vokset stille og rolig igennem årene, altså ingen mystiske kontobevægelser. Hvorfor skal jeg afgive en forklaring på hvad jeg vil bruge dem til?

Så maskinsnedker, jeg er helt enig med dig.

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Hvis man vil undgå den slags "bankspørgsmål", kan man vist hæve op til 10.000 kr i kontanthæveautomater om dagen. 

henrikh29
henrikh29
Postnr: 9400
henrikh29 henrikh29
maskinsnedker skrev den 05-04-2019 21:26:52

Henrik29

Har jeg skrevet noget tidspunk skrevet noget om den unge mand ikke vidste hvordan han skulle spørge kunderne?

Det må du vist ha misforstået

Det mindes jeg nu ikke, men det er jo også over et kvarter siden.   

Han sagde bare det var noget akavet, og nogle kunder ikke forstod hvorfor, og blev lidt oprørte eller noget i den stil.

Nu er det jo også forskel på en folkepensionists indkomst og bankernes vælten i og tjener enorme summer på direkte ulovligheder.

Størrelses ordenen er da til at få øje på eller?

Jeg ku' da godt finde på at hæve lidt mere end 7500,- Kr. uden at skulle stå skoleret, og gøre rede for hvad jeg har tænkt mig, at gøre med mine penge.

Der er helt andre som vist har sovet i lidt i timen, men ministeren sagde jo at der ikke ku' anbringes et ansvar på nogen steder.

Hwabehar!

Ja det må jeg have misforstået   

At hive eksempler frem, hvor systemet har svigtet gør jo ikke, at loven dermed er ubrugelig. Det ville jo svare til at vi ligeså godt kunne ophæve fartgrænserne, for der er alligvel nogen som kører for stærkt.

Og jeg er helt enig i, at den sag burde have fået konsekvenser (som andre lignende sager i det offentlige). Havde det været i det private erhvervsliv var den ansvarlige eller direktøren blevet smidt på porten. Men det sker ikke i det offentlige - der går politik i det desværre.

Og om grænsen skal være 7.500 eller større kan vi jo diskutere herfra og til evigheden - hvad vil du foreslå, og med hvilken begrundelse ? Men et eller andet sted skal den jo være.

maskinsnedker
maskinsnedker

henrik29

Det ved jeg ikke simpelthen.

Synes bare der er skudt langt over målet her, men hvor grænsen skal være, har jeg ingen bud på. (er jo ikke politiker) men en lovlydig borger, vil jeg da mene. ( som flertallet heldigvis)

Selvfølgelig ska' vi ha' en lovgivning, det er ikke der jeg vil hen.

Men vores politikere er nogen gange ikke i forbindelse med fornuften, har ikke jordforbindelsen, levebrøds politikere som i savner fornuftens brug.

Typisk at et ansvar ikke kan eller vil blive placeret, det er jo også dejlig bekvemt.

Politikere og andre som får en god løn for at ha' et ansvar som så ikke bliver taget alvorligt, det ser jeg som et stort problem.

Der bliver kø ved håndvasken, den slags kender vi jo så godt.

Og blir' nogen (politikere) taget for urent trav, får de bare en næse, og mere sker der så ikke.

Du har ret i din antagelse, at den sidste  tid afsløring af hvidvask, svig og bedrag.

F.eks. B N som endnu ikke er dømt og dermed ikke skyldig, sådan er det jo & bør være sådan, helt fint.

Ta' et andet eks. knivloven: 

En borger der har en lommekniv på sig kan blive dømt for det.

Mennesker som har noget helt forkert i sinde er da fuldstændig ligeglade med den lov, tror jeg helt bestemt. (at tage en kniv med i lomme i nattelivet er jo et sygt) et symptom på at noget er helt galt.

Flertallet af befolkningen ved jo godt hvad en lommekniv skal og navnlig ikke skal bruges til.

Et andet Eks. 

Vores folkestyre laver en lov som straffer folk på den ene side af gaden dobbelt så hårdt som på den anden, for samme forbrydelse/overtrædelse. 

Det er ikke helt gennemtænkt.

Rigtigt eller forkert?

Rigtig go' weekend.

Med venlig hilsen
maskinsnedker.

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Det burde nærmest være omvendt. Staten burde jo gå forrest som det gode eksempel. Det er ikke så mærkeligt at der er nogle firmaer der så har lidt svært ved at overholde spillereglerne, når de kan se hvad man kan slippe afsted med på Christiansborg

Elektronikteknikeren
maskinsnedker
maskinsnedker

Kan man ikke som udgangspunk gå ud fra at lovgiverne også er sandfærdige?

Har jo gang på gang set at mange af ministrene er noget lemfældige med sandheden.

Med venlig hilsen
maskinsnedker.

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Men det sjove er jo at det handler om når der skal hæves penge...
Hvidvaskning starter jo med at man har nogle penge der ikke kan tåle at se dagens lys.
Når først pengene er kommet ind på kontoen, så er de jo rene, eller har jeg misforstået noget?

Jeg behøver jo ikke at forklare hvor min løn kommer fra, eller anden opgivet indkomst, og banken har helt styr på hvor de stammer fra.
Men den kære bank mand skulle vel spørge mig hvor jeg havde pengene fra, hvis jeg kom med 10000 i kontanter for at indsætte dem på kontoen, da ikke for at hæve dem....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Ja det burde jo være en indgangskontrol, og ikke en udgangskontrol der skal foretages. 

Når pengene står på kontoen, er det jo dine egne, som du blot har hyret en bank til at opbevare for dig. Derfor burde du kunne hæve dem til hver en tid, uden spørgsmål, i det omfang der er dækning på kontoen og du ikke har et udestående som skal modregnes.

Så må det være op til arbejdsgiver som udbetaler din løn, at bevise at der er tale om en lønudbetaling, som der er svaret skat af. Som i de fleste tilfælde sker elektronisk alligevel, når arbejdsgiveren udbetaler pengene.

Elektronikteknikeren
Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur
Det er virkelig dobbeltmoralsk.. for et par år siden skulle vi hente en bil i Tyskland, og hævede penge i banken.. de udleverede 1000 euro sedler.. vi købte bilen, men med 2 sedler mindre.. så hørte vi sidste år fra nogle venner, at det var et problem at veksle - selvom det er en gangbar seddel / valuta... vi måtte faktisk igennem en længere "dialog" - inden vi allernådigst "fik lov" til at sætte disse 2 sedler ind på kontoen.. det kan virkelig pis..e mig af..
Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Min morfars bror, blev for en del år siden sur på sin bankrådgiver da han var i banken.

Så han bad om at få alle hans penge udbetalt ved kassen. Hvorefter han gik over gaden til konkurrenten, hvor han åbnede en konto og satte pengene ind.

Det ville nok Ikke være så nemt i dag. Men man har vel krav på sine penge.. 

Elektronikteknikeren
jthyge
jthyge
Postnr: 8543
jthyge jthyge

Det handler ikke kun om hvidvask. 

Det er et krav til banker om at de skal kende deres kunder. De skal reagere på afvigelser og unormal adfærd. Hvis det pludselig hæves unormalt mange kontanter, skal de måske bruges til terror eller andet ulovligt, det skal bankerne reagere på. 

Vi vil alle gerne have ret til vores privatliv, men vi vil også gerne have at fx. terror aktiviteter bliver forhindret. 

Mange af de lidt omstændige tiltag, er trods alt lavet for at øge sikkerheden for os alle. Ikke for at genere den enkelte. 

maskinsnedker
maskinsnedker

Så er spørgsmålet hvor meget terror kan man så få for F.eks. 2 x 7500,-

Selvfølgelig kender de mig i sparekassen, det er en lille lokal afd. tæt på min bopæl.

Vi er da på fornavn.

Med venlig hilsen
maskinsnedker.

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur
Arrh @maskinsnedker.. ang. terror..
- du kan da købe mange "skydelærere" for 7500,- og tommeSTOKKE ej at forglemme..
Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Færdigmelding af Hus til banken
    Lav-Hus
  2. 4takten/banken (puch P)
    Lav-Motorcykel
  3. Jeg har en ide..:P
    Over hækken
  4. banken i motor
    Lav-Motorcykel
  5. Penge-lån..
    Over hækken