Fix måde at se om det er samlet på A eller B måden?

Hej

Jeg er ved at samle noget netværk, er der nogen der ved, på en fix måde hvordan jeg kan se på det resterende netværk, om det er samlet på A eller B måden ?

Tænker at ville invester i et LAN Netværkstester Basic
https://www.avxperten.dk/netvaerkstester/lan-netvaerkstester-basic.asp

hvad er farver der bruges til A eller B?

Martin G. 


Går og roder med lidt af hver : -)
Hej Jeg er ved at samle noget netværk, er der... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er problemet med at følge de givne standarter. De er ikke lavet for at genere dig, men for at tingene skal passe sammen. Lederne er også snoede sammen i par af tekniske grunde.


fase

Nej, dit eksempel vil ikke virke, da det er vigtigt hvordan de enkelte par sidder. Terminal 1 og 2 skal være et par. I dit eksempel laver du 1 og 5 til et par, og det går ikke.

Hvis du respekterer, hvad der skal være par, så er farverne i parrene tilgengæld ligegyldige. Så f.eks. kan du godt vælge hvid/blå i 1 og blå i 2 - hvis du gør det samme i begge ender.

Grunden til at det er vigtigt er par sidder korrekt, er som Fabrin er inde på, at der er en grund til at lederne er parsnoet.

Hej Martin,

Hvis du blot samlede dine stik efter anviste farvekoder på connectoren, havde du sikkert været færdig for længe siden   

Hvis du samler efter tilfældige farver (men dog stadig ens i begge ender) vil din installation ikke virke, det er ekstremt vigtigt, at de enkelte pars ledninger er snoede sammen i selve kablet. 

For nogle år siden skulle jeg opsætte videoovervågning på et stort hospital i København, og jeg havde fået en ny tekniker med til at hjælpe mig. Det viste sig, at han ikke var så skarp inden for netværk! De vi havde opsat de første ca. 20 kameraer og startede serveren op, kunne jeg kun få forbindelse til to af kameraerne. Vi tjekkede efterfølgende forbindelser i de påmonterede RJ45 plugs m.v. Sjovt nok var der strøm på alle kameraerne (PoE = Power over Ethernet). Efter lidt tid spurgte jeg ham om han havde samlet efter A eller B, hvorefter han kiggede forvirret på mig og sagde, at han blot havde samlet efter “sin egen farverækkefølge” men dog ens i begge ender!!

Så gav det hele pludseligt mening, for strømforsyningen i ledningerne frem til kameraerne er jo ligeglade med farver og parsnoningen, men alle andre signaler kom ikke frem! De to første kameraer, som virkede, havde maks 10 meter cat5 kabel, herefter kom ingen signaler frem! :-)



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Imaster : / S. Fabrin :/ jenshøj :

Godaften til alle jer : -)

Selvfølgelig ville kablerne blev samlet korrekt med de respektive farver: -)

Det var bare lige for få det skåret ud i pap : -)

Der er 8 terminaler pr. konnecter hvor være alle leder skal sættes ned i, så alle leder skal bare sidde fuldstændig  ens i begge ender : -)


Wezio :

Huha det lyder ikke rart, så skulle der noget om arbejd til

Så det er vigtigt lederne sidder rigtig og ens : -)

Jeg takker mangen gangen for hjælpen til jer alle  : -) 


Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis