Anbefaling af robotplæneklipper

Hej,

Efter tre sæsoner med min Robomow MS1000 robotplæneklipper, kan den desværre ikke mere, og nu hvor garantien er udløbet bliver reparationerne alt for høje i forhold til at købe en ny maskine.
Jeg står derfor for at skulle købe en ny robotplæneklipper, men er lidt i tvivl om hvilken det skal være (alt andet end Robomow   ).

Jeg har bl.a. haft lidt kig på robotplæneklipperne fra Gardena og Worx, men hører meget gerne jeres erfaringer. Det må helst gerne være en robotplæneklipper der også kan klippe langs kanterne, ligesom Robomow kan.

Min plæne er på ca. 400m2 og robotplæneklipperen skal kunne klippe i to zoner, da den skal rundt om huset for at klippe i forhaven.

På forhånd tak.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det var ikke lang levetid🤔

Må man spørge hvad det er der ikke kan mere?


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 27-03-2019 19:11:00

Det var ikke lang levetid🤔

Må man spørge hvad det er der ikke kan mere?

 Jeg har fået skiftet først venstre hjulmotor efter 1. Sæson. 

I 2. Sæson røg den højre hjulmotor. Efter meget besvær sendte Robomow en ny. 

I 3. Sæson går displaymodulet. Den vælger jeg at leve med, da maskinen også kan betjenes via app. 

Nu er hovedprintet muligvis stået af. Så i alt er der reparationer nu for ca. 3000-4000 kr. Bare i reservedele. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har en husqwarna 430x, en super lækker maskine som bare køre uproblematisk - ingen reperations udgifter på de 3 år jeg har haft den. det var også et krav fra min side at den skulle kunne remotes via internet da det er en maskine som køre i sommerhuset (1600 m2 grund ca 800 m2 græs). Virkelig nice at få at vide hvis/når den køre fast eller andre problemer (jeg har bygget terresse/gravet jord og her har jeg nogle gange lavet nogle utilsigtedee fælder som den er havnet i),  og nedfalds æbler er den heller ikke glad for.

Bortset fra det køre den som den skal og holder plænen pæn - og den er meget støjsvag, så man skal lede efter den i haven...

Maskinen kan klare større plæne, men ved at den er overdimmentioneret kam den holde flere pause - dvs den skal i højseson 'kun' køre i 2x2 timer hver dag og kan køre mindre i yderperioder.


Hvis jeg skulle vælge i dag vill jeg tage et kig på den nye maskine fra ryobi - den har udskifteligt litium batteri som også passer i deres øvrige 36v serie af have maskiner - dertil kulfri motore og app som kan styre klippe højde. Hvis det er til helårs huset er app nok ikke så kritisk. Så vidt jeg kan se minder den en del om husqwarnaen i opbygning og koster noget mindre.

Den kan i øvrigt monteres med en side klipper så den går helt til kanten...

Jeg har 2 Worx M800 kørende i vores have. De fungere upåklageligt. Modellen er udgået i år, men jeg har været meget positiv overrasket over Worx. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg er også meget tilfreds med vores Worx. Klarer 800 m2 græs og finder selv om i baghaven via smal passage på 1 m bredde. Ingen reparationer selvom den har kørt hver dag i 2,5 sæson.

Annonce

Tak for input. Kan de nævnte maskiner klippe kanter, dvs. Køre rundt langs/ovenpå kantledningen og klippe græsset? 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja, worx gør. Nogle af modellerne har tilmed kantklip, som gør at den klipper meget tæt ind til kanten. Knivene sidder langt til højre, ikke midt på. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

ryobi har en decideret ‘saks’ som sættes på siden (ekstra udstyr) den klipper helt til kant.

jeg vil dog forvente at det kræver en plæne som ligner en golfbane.


husqwarna klipper et bestemt antal cm ind over ledning og det sker meget præsist (kan programmeres +/- hvor mange cm man ønsker)

den kant den efterlader er helt lige og flugter ledningen - dvs en skarp linje som klippes.

ved f.eks. roden af træer kan man 1-2 gange om året klippe efter, men det bliver aldrig rigtig højt helt inde ved roden.


i øvrigt kan det i f.eks. sommerhus være nødvendigt 1 gang om året når sesson starter manuelt klippe alle kanter da andre ting (brændnælder, hyldebær, buske mm) vokser ind over græsplænen - de skal holdes tilbage hvilket et barberblad ikke formår...din tidligere robomow var nok en undtagelse på det punkt da den har nogle kraftigere rotore. 

jthyge skrev den 27-03-2019 19:59:04

Jeg har 2 Worx M800 kørende i vores have. De fungere upåklageligt. Modellen er udgået i år, men jeg har været meget positiv overrasket over Worx. 

Hvor stor er din have? Og hvorfor har du valgt at have to kørende, frem for én maskine, der kan håndtere store arealer?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Er der noget om, at Gardenas robotplæneklippere skulle være fuldstændig identiske med Husqvarnas?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis