Anbefaling af robotplæneklipper

Hej,

Efter tre sæsoner med min Robomow MS1000 robotplæneklipper, kan den desværre ikke mere, og nu hvor garantien er udløbet bliver reparationerne alt for høje i forhold til at købe en ny maskine.
Jeg står derfor for at skulle købe en ny robotplæneklipper, men er lidt i tvivl om hvilken det skal være (alt andet end Robomow   ).

Jeg har bl.a. haft lidt kig på robotplæneklipperne fra Gardena og Worx, men hører meget gerne jeres erfaringer. Det må helst gerne være en robotplæneklipper der også kan klippe langs kanterne, ligesom Robomow kan.

Min plæne er på ca. 400m2 og robotplæneklipperen skal kunne klippe i to zoner, da den skal rundt om huset for at klippe i forhaven.

På forhånd tak.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej, Efter tre sæsoner med min Robomow MS1000... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så ankom robotplæneklipperen inkl. Garage.   Jeg skal lige have sået lidt græs efter et nedlagt højbed, så der går lige noget tid inden den kommer på græs, men jeg skal nok vende tilbage med erfaringer   



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Så kom dagen hvor jeg langt om længe fik installeret min Gardena Sileno Life 750 robotplæneklipper! 

Installationen tog et par timer. Jeg havde ikke nok afgrænsningskabel i de 200m der fulgte med, så jeg måtte forbi min lokale Jem&Fix og købe 100m mere (pris kr. 399,-   ) Men så fik jeg også købt en stak brædder, så benene på ungernes trampolin kunne blive “robotplæneklipper-sikret”   

Den er lige nu ude og klippe for første gang. Jeg er imponeret over hvor lydløs den er og hvor stejle skråninger den uden problemer kan kører op af   

Jeg skal vænne mig lidt til menu-strukturen i forhold til min tidligere Robomow, men displayet er dejligt stort, så det kommet nok. 

Ladestation med “garage”. 

Trampolinens ben er sikret, så robotplæneklipperen ikke kan hænge fast.

Første kalibrering langs guidekablet, som fører robotplæneklipperen til ladestationen, når det er tid til opladning. Gardenas robotplæneklippere følger ikke kanttråden rundt som fx Robomow gør, hvilket jeg syntes er meget smart, da den så ikke skal køre hele plænen rundt for at finde ladestationen! 



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio,
Er du tilfreds med dit køb af Sileno 750, nu hvor den har kørt nogle måneder?
Preps skrev den 23-09-2019 10:32:41

Hej Wezio,
Er du tilfreds med dit køb af Sileno 750, nu hvor den har kørt nogle måneder?

 Ja, jeg er fortsat meget tilfreds. Robotklipperen kører som den skal og det er virkeligt rart, at den er så lydløs, at den uden problemer kan kører selvom vi er hjemme og er ude på terrassen. Vores daværende Robomow måtte vi altid stoppe, når vi var ude, da den støjede en del. 



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for info :-)
Jeg overvejer selv den samme maskine, men er fristet til at prøve HN's Redback ud fra de mange positive anmeldelser og den attraktive pris.
Annonce
Preps skrev den 23-09-2019 11:22:45

Tak for info :-)
Jeg overvejer selv den samme maskine, men er fristet til at prøve HN's Redback ud fra de mange positive anmeldelser og den attraktive pris.

 Jeg har opsat Redback hos min mor og hos mine svigerforældre og begge robotplæneklippere har indtil videre kørt uden problemer. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Klipper de ligeså pænt som din Gardena? - og hvad med støjniveauet?
Preps skrev den 23-09-2019 13:55:44

Klipper de ligeså pænt som din Gardena? - og hvad med støjniveauet?

 Klipningen er den samme som med Gardena. Begge maskiner anvender tre små klinger som minder om barberblade. Der følger seks ekstra klinger med til Redback. Ekstra klinger koster ikke alverden og kan med fordel købes på fx Wish. 

Redback støjer ikke ret meget. Det er absolut acceptabelt og meget bedre end forventet af en maskine i den prisklasse. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 02-06-2019 16:38:47
"Men så fik jeg også købt en stak brædder, så benene på ungernes trampolin kunne blive “robotplæneklipper-sikret”

Jeg valgte at grave mederne ned, så de er lige under plæne-niveau. Det er en (synes jeg) pænere løsning og så kan robotten lettere finde ind/ud. Satser på at galvaniseringen holder længere end børnenes lyst til at hoppe i trampolin  

Mark
Hej Weiso,

Er du stadig tilfreds med maskinen?

Mvh
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis