Fastgroet radiatorventil

Hej,

Ville bare høre hvad erfaringerne er med at få nye readitorventiler hvis man har ventiler der har tendens til at gror sammen om sommeren?

Sagen er, at jeg bor i en forening med ældre radiatorere og der er mange der ikke selv kan fikse sådan noget, så for dem er det et stort problem når radiatorventilerne vokser sammen hen over sommeren. Tanken var så, at skifte alle radiatorventilerne en gang for alle, men hvis nye ventiler gør det samme, så er man jo lige vidt. Har i nogen erfaringer med det?

vh

Hej, Ville bare høre hvad erfaringerne er med at... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Måske skule du ikke have givet det det silikonefedt, men bare en lille dråbe olie eller noget hanefedt.


fase

Fra starten havde jeg jo ikke rørt dem. Hanefedt og siliconefedt er så vidt jeg kan se det samme. Jeg har prøvet både med siliconehanefedt vvsnr 745302003 og med siliconefedt som jeg bruger til bremseåg. Der er ingen forskel. Danfoss er noget hø.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg tror det har noget og gøre med dels det vand man har på sit anlæg, dels om der er kobber, messing, sort eller galvaniseret rør i den rigtige rækkefølge. Fx. kan jeg se at nogle fittings og ventiler på mit anlæg ligesom irrer til i gevindsamlinger, mens andre ikke gør. Til gengæld har jeg endnu aldrig haft udfordringer med radiatorventiler nyere som ældre, som iøvrigt er Honeywell ventiler.

Danfoss er noget hø.

Nå, synes du det. Så køb dog noget andet, hvad kan du anbefale.


fase

Der kan nok være mange forklaringer, faktum er bare at den fra Landis&Gyr  har fungeret side sideløbende med de andre som ikke dur i det samme anlæg med det samme vand og diverse forskellige rørsamlinger. Så til trådstarter , du skal ikke regne med at det løser noget at skifte dem alle. Men de kan jo være så hærgede at det alene begrunder en udskiftning. Men for mig at se så er det at Danfoss er enerådende et glimrende eksempel på at det ikke nødvendigvis er det bedste produkt som overlever i markedet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Ja, tak for svar alle sammen.

Der bliver ikke noget af, at jeg skal til at servicere 300 radiatorer, for at være flink :-)

Det jeg frygtede er lige præcis det Kovas er inde på, selvom det nærmest er utroligt hvis Danfoss stadig ikke har fået løst den udfordring. Det er jo årtier nu.

Alternativet er at opfordre beboerne til at åbne alle ventiler fuldt ("5"), når fyringssæsonnen er ovre. Det skulle gerne holde ventilen åben hele sommere, men om de så vokser fast i åben stilling i stedet er jo ikke til at vide.

Måske man skulle tage fat i Danfoss. Man skulle tro at de er bekendt med problemet ... :-)

Det ville være en god ide at tage fat på Danfoss. Din oplevelse må du gerne delagtiggøre vi andre i. 

På den anden side, hvis du servicerer alle 300 radiatorer, kan jeg love dig for at du kommer til at kende beboerne   


fase

Jeg har lige prøvet at ringe, men de er gået på weekend.´Det bliver mandag. - Fortsættelse følger ...

Hvor mange lejemål skal der min. til for det kan svare sig at have en vicevært - som ud over at feje lidt, kunne klare den slags små opgaver som fx. at servicere varmeanlæg. ? 

 

Jeg tror ikke det hjælper at skrue helt op på 5, for så vil radiatorventilen kalde på varme hele tiden. Vil mene at det er bedre at skrue ned på 3-4 så ventilen "arbejder" hele sommerperioden.


Søren O
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis