Bundrem skur, hvilken måde?

Kære alle :) 

Jeg skal til at bygge et nyt isoleret skur/garage på punktfundament og har researchet rigtigt meget - dog så ser jeg to måder at lave skelettet på; den ene hvor bundremmen er sat sammen som en firkant og skrues på stolpebærene og så de lodrette stolper med beslag ovenpå bundremmen. Den anden hvor det er stolperne der står på stolpebærene og så skrues bundremmen imellem de lodrette stolper... er der noget der er mere rigtigt end andet? 

Det kommer til at måle ca 3,5x4,5 meter 

På forhånd tak :) 

Kære alle :)  Jeg skal til at bygge et nyt... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er fint og tilstrækkeligt med de poser med stolpebeton. Så kan man jo altid købe en enkelt sæk eller to mere, hvis hullerne er dybere end det Weber mener.

Hej.
Jeg skal selv igang med lignende projekt.
Hvad bruger man til bundrem?
Jeg har tænkt at isolere med 145mm i gulvet som hæves ca 15cm over jorden. Jeg er i tvivl om hvor kraftig bundremmen skal være. Jeg har overvejet 100*100 trykimprægneret stolpe også imellem bundrem at have 50*150 hvor der monteres voliere net og vindspærre også isolering og osb pladegulv 18mm

Men bør remmen være samme dimension som isoleringsmaterialet?

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Jeg ville under ingen 9mstændighederbruge stolpetræ til en Rem! De vrider og revner og er lavet af jeg ved ikke hvad.


 

uldal skrev den 06-07-2020 11:03:47

Jeg ville under ingen 9mstændighederbruge stolpetræ til en Rem! De vrider og revner og er lavet af jeg ved ikke hvad.

 Hvad skal så bruges?


Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Annonce
Spærtræ

 

Hvad med limtræ? Eller er det en dårlig ide pga evt fugt?

Bare kald mig BBB 
Limtræ duer ikke og er ....dyrt. du skal vel have trægulv med strøer? Sæt dem fat i remmen og lad de lodrette reglar stå på dem og remmen. Eller lav hele væggen som en ramme, rejs den på remmen og jag franske skruer ned gennem bundstykket i skelettet.

 

uldal skrev den 07-07-2020 11:28:59

Limtræ duer ikke og er ....dyrt. du skal vel have trægulv med strøer? Sæt dem fat i remmen og lad de lodrette reglar stå på dem og remmen. Eller lav hele væggen som en ramme, rejs den på remmen og jag franske skruer ned gennem bundstykket i skelettet.

 Ja jeg vil bruge en bundrem og strøer imellem som er hævet over jorden. Også et trægulv ovenpå isolering. Derefter reglar til siderne, og vindspærre og Klink beklædning


Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis