Nye vinduer - pris?

Hej. 

Vi står og skal have skiftet vinduer i hele vores hus. Vi ønsker træ/alu vinduer med 3-lagsruder. 

Vi skal have følgende:

7 stk topstyrede vinduer med vandret sprosse 120x120

6 stk topstyrede vinder med vandret sprosse 60x120

2 stk fastkarmsvinduer med 1 glas 60x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 120x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 180x180

1 skydedør 215x210

Hvad vil en fair pris på montage af ovenstående være? Vi har fuldmuret hus, så der skal kun laves en fuge indvendig. 

Har svært ved at gennemskue, om tilbud er dyre eller ok. 

Hej.  Vi står og skal have skiftet vinduer i hele... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PeterR skrev den 20-02-2019 13:21:30

Jeg kender en vindues mand, jeg husker tydeligt hvad han sagde efter orkanen i 1999, han skulle ud og måle op til nye vinduer, der var nogen der var røget ud, som kun var skummet i.

Jeg vil hævde at enten var de ikke skummet omhyggelig nok i, eller osse er det bare snak.

Men du er velkommen til at prøve om du kan rykke vores vinduer ud af muren - for så må du få dem.    

Jeg er fuldstændig enig med mfrost om at vinduer skal skrues fast, da skum kan slippe med årene. Man kan dog med fordel bruge skum når man sætter vinduesrammen i hullet og tilpasser. Når skummen så er hård, kan det skrues fast.

Jeg er til gengæld uenig i hvad mfrost skriver omkring brandfaren. Skummet smelter ikke så hurtigt og i fald det gør, er der stadig fuger der holder vinduet på plads. Der er masser af vinduer i gamle bygninger, hvor der er brugt tynde søm, der nu er rustet over.
Der er i øvrigt rigelig med ilt i rummet til at en brand kan udvikle sig. Ruderne vil sprænge lang tid før vinduet vil falde ud pga. smeltet skum.

Hvis man studerer de lodrete og vandrette karmprofiler på et vindue, vil man se fræserspor i dybder a 5 - 10 mm på den side der vender og er skjult mod muren , så meget slipper eller svinder pu-skum ikke. Og ja mørtelfuger er selvfølgelig osse med til at fastholde vinduet.    

Nu kommer det selvfølgelig også an på hvor i bor, hvilken håndværker i skal vælge

Jeg har før brugt Erritsø tømreren men de har beliggenhed i Fredericia?

Eller så prøv at ringe rundt til lidt forskellige selvfølgelig og se om du ikke kan finde nogen, der ikke virker vildt utroværdige, og som prøver at tage en lidt høj pris.
Og husk at prutte om prisen!

Mvh Benja.

Jeg har fået leveret døre og vinduer (daylight) fra Outline og er meget meget tilfreds med dem. Det er bestemt et gennemført produkt og flot flot finish. Kan ikke sige noget negativt om dem. Eller jo en enkelt. Én sprosse (alu) skulle rykkes 2 mm til den ene side og det kom de og gjorde inden der var gået 3 hverdage.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også