Nye vinduer - pris?

Hej. 

Vi står og skal have skiftet vinduer i hele vores hus. Vi ønsker træ/alu vinduer med 3-lagsruder. 

Vi skal have følgende:

7 stk topstyrede vinduer med vandret sprosse 120x120

6 stk topstyrede vinder med vandret sprosse 60x120

2 stk fastkarmsvinduer med 1 glas 60x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 120x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 180x180

1 skydedør 215x210


Hvad vil en fair pris på montage af ovenstående være? Vi har fuldmuret hus, så der skal kun laves en fuge indvendig. 

Har svært ved at gennemskue, om tilbud er dyre eller ok. 

Hej.  Vi står og skal have skiftet vinduer i hele... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kpk er danske vinduer, som jeg har forstået det. Måske tager jeg fejl?

Til Frank. Chr. Det var da en spændende måde at fastgøre sine vinduer, men har du tænkt på hvad der sker hvis der skulle opstå en lille brand i nærheden af et vindue så ville skummet forsvinde lynhurtigt vinduet falde ud og så sker der virkelig ting og sager når en lille brand får tilført meget frisk luft, hvor den derimod kunne gå ud af sig selv p.g.a. Iltmangel..... teoretisk ganske vist,  men alligevel.. 

desuden er her et uddrag fra vinduesindustriens monteringsvejlednig

“Vinduer og yderdøre skal altid fastgøres til de omgivende bygningsdele med mekaniske midler som karmskru- er/-dybler eller beslag.”

Og langt de fleste danske producenter har indskrevet i deres garantier, noget i stil med at korrekt montering skal foretages for at garantien er gældende, og det må man vist sige, at nøjes med en skum vist ikke er håndværksmæssigt korrekt.

Midtersprosser kan forresten også anvendes til små pyntegenstande, lysestager og stearinlys, kravlenisser m.m.   hvis man har lyst til det.

Kpk er ganske dansk, de er ganske vis med i Inwido koncernen som er en af Europas største producenter af vinduer og døre.

Og med egen fabrik i danmark


Men KPK Døre og Vinduer A/S har sine rødder tilbage i starten af 50'erne, hvor det under navnet Vester Jølby Savværk var opskæring af træ, som var forretningsområdet. Stifteren var Ernst Støvring Sørensen. Senere i 50'erne kom også opgaver inden for snedker/tømrerfaget.


Så meget mere dansk blive det vi ikke


Annonce

mfrost, pu-skummet er indkapslet i mørtelfuger, så hvis der opstår brand skal karmen først brænde igennem - men inden da vil jeg mene at termoruden forlængst er sprængt itu pga. varmen. 

Vinduerne sidder iøvrigt urokkelig fast.   

Ps. Forneden er vinduerne og bundplade limet sammen med montagelim (som ikke er til at rykke fra hinanden) Bundpladen af poleret granit er muret fast i indermuren.

Tak for svar. Mente nok at kpk var dansk 😊 er der nogle af jer, der har erfaringer med vinduer fra kpk eller outline?

Vi har fået leveret træelementer fra KPK ad 3 omgange og kan ikke anbefale dem længere.

Hvert eneste parti vi har fået har der været en mangel eller defekt ved og jeg kommer til at kontakte dem igen til sommer ifm endnu et knastgennemslag og udbuling af maling.

Deres service rep spiller fint og er kompetent men det er træls at deres kvalitetskontrol på fabrikken er blevet så ringe - jeg ville forvente at træ med knaster i 2cm størrelse blev frasorteret men det kan jeg se på tværs af stort set alle vores elementer (leveret ad 3 omgange på en 2 års periode) at det bliver det ikke. 

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar!

Jeg kender en vindues mand, jeg husker tydeligt hvad han sagde efter orkanen i 1999, han skulle ud og måle op til nye vinduer, der var nogen der var røget ud, som kun var skummet i.

MVH  


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også