Relæ slår fra

Hej

Jeg har et problem som jeg håber nogen af jer eksperter kan være behjælpelig med. 

Sagen er den, at mit gasplus/kogeplade slår relæet fra så snart jeg sætter den i stikkontakten. 

Jeg har haft en elektriker forbi der heller ikke kunne finde ud af hvorfor. Den virker dog når man undlader jordledningen. 

Efterfølgende har der været 2 hvidevarer teknikkerer der af 2 omgange er kommet frem til at det er fordi at der er overgang i ejendommen. Med andre så er problemet som jeg kunne forstå på dem at der er nogen i ejendommen som ikke har tilsluttet jord på deres gaskomfur. 


Er der nogen der har et kvalificeret bud hvad der er problemet? 

De 2 sidste billeder viser spændingen mellem fasen og emhætten med henholdsvis jord og uden. 


Hej Jeg har et problem som jeg håber nogen af jer... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så er potentialet mellem gasrør og jord nul. Med de oplysninger, du har givet indtil nu, må konklusionen være, at der er afledning til jord på din kogeplade. 


fase
Maziik skrev den 19-02-2019 14:44:51

Hvad vil det sige og hvordan løser man dette? 

 Få kogepladen repareret eller køb en ny!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Er det en helt ny kogeplade? Hvis det er skal den bare byttes. 

Hvis den er ældre kan det skyldes at der er kommet vand i, hvis noget er kogt over på komfuret.
Et lille trick er at demontere jorden, tænde for komfuret et stykke tid så det det bliver varmet godt igennem og vandet fordamper. Det kræver dog lidt omtanke, da du potentielt får stød hvid du røre ved komfuret når  jordledningen er afmonteret. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Maziik skrev den 19-02-2019 14:44:51

Hvad vil det sige og hvordan løser man dette? 

 Hvis der er afledning til jord, er der en fejl på kogepladen, som du skal have fundet og rettet. Alternativet er at købe en ny.


fase
Annonce

Den med at der er andre i ejendommen der har fejl på komfur, som årsag til at dit komfur slår relæ fra er noget vrøvl. 

De målinger du præsenterer siger at der er fejl på dit komfur. Er den helt ny kan der være en støjkondensator i indgang som skal have fase + nul rigtig forbundet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kan være fugtighed der er trængt ned i kogepladen  , en gryde med vand der er kogt over ? så skal den bare tørre .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Gas kogepladen er helt ny og aldrig brugt. 

Der har faktisk være 2 almindelige hvidevare teknikkere og kigge på den plus deres overmontør. 

De kan ikke finde fejlen og mener det er nogen i ejendommen der ikke benytter jord på deres gaskomfur. De siger der er overgang på gasrøret. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op. 

Gaskomfurer bliver ikke jordet , det er kun elkomfurer som  jordforbindes , der er en afledning på en el kogeplade og det er en fejl som kan rettes , men den kan være svær at finde.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Så jeg skal have fat i et nyt gaskomfur? 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis