Hjælp! Nye vinduer, men for korte og hvad så?

Vi har fået skiftet vinduer - langt om længe efter 2 år (lang historie).

Da de 2 vinduer på fronten var i køkkenet, og da køkkenbordet jo nu til dags ikke skal være til dværge, måtte vi hæve vinduerne, så de flugtede med køkkenbordpladen (så vi ikke fik et hul ned bagved). 

Det gør jo så at der mangler en række sten og at sålbænken nu sidder for lavt. 

Jeg TROEDE i min naivitet, at det ikke var den store udskrivning, at få en murer til at lave en stribe sten under (vi har de originale sten til huset) og sætte nye sålbænke på (skifer). Men nej... Pris 20.000! Og det har vi så ikke lige nu. 

Er der nogen, der har et forslag til en anden løsning? Kan det passe at en murer skal have 20.000 for at murer en stribe sten på 3 vinduer og sætte 3 nye sålbænke på (med i tilbuddet er dog også en ekstra sålbænk som mangler, men hvor der ikke skal mures). Kan man lave en smart løsning, hvor man "forlænger" vinduet med et ekstra stykke træ eller vil det blive noget møg? 


Kom glad :-)

Vi har fået skiftet vinduer - langt om længe efter... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne måske hugge nuværende sålbænk væk og få en blikkenslager til at bukke en profil i mørkeloxeret zink, så du får en sålbænk i mørk zink med afslutning i en flad afdækning af striben med de manglende sten.


 

SigneKronmark skrev den 06-02-2019 08:40:16

Jeg tror vi er blevet enige om, at sætte brædder på så det ser pænt ud, og så evt. få det lavet og muret i nedgangstider :-) (som om - ved jo godt at når først det ser nogenlunde ud, så prioriterer man noget andet). 

 Præcis - "midlertidige" løsninger har det med at blive permanente. 

Jeg har selv en del projekter der ikke lige blev lavet rigtigt første gang. Det er jeg nogle gange temmelig træt af at se på, så nu tilstræber jeg altid at få lavet den rigtige løsning første gang.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også