Hjælp! Nye vinduer, men for korte og hvad så?

Vi har fået skiftet vinduer - langt om længe efter 2 år (lang historie).

Da de 2 vinduer på fronten var i køkkenet, og da køkkenbordet jo nu til dags ikke skal være til dværge, måtte vi hæve vinduerne, så de flugtede med køkkenbordpladen (så vi ikke fik et hul ned bagved). 

Det gør jo så at der mangler en række sten og at sålbænken nu sidder for lavt. 

Jeg TROEDE i min naivitet, at det ikke var den store udskrivning, at få en murer til at lave en stribe sten under (vi har de originale sten til huset) og sætte nye sålbænke på (skifer). Men nej... Pris 20.000! Og det har vi så ikke lige nu. 

Er der nogen, der har et forslag til en anden løsning? Kan det passe at en murer skal have 20.000 for at murer en stribe sten på 3 vinduer og sætte 3 nye sålbænke på (med i tilbuddet er dog også en ekstra sålbænk som mangler, men hvor der ikke skal mures). Kan man lave en smart løsning, hvor man "forlænger" vinduet med et ekstra stykke træ eller vil det blive noget møg? 


Kom glad :-)

Vi har fået skiftet vinduer - langt om længe efter... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 05-02-2019 11:46:51

Mht. arbejdshøjde tænker jeg da man opnår rimelig ståhøjde med en omvendt murebalje, ølkasse, trappestige etc.   
 

Og den slags "opklodsninger" vi vi vist alle ikke er OK at tænke på i forbindelse med en håndværker..... Måske en fusker....


MVH Njord
Frank Chr. skrev den 05-02-2019 13:51:35

Tja.. som gør-det-selv mand har jeg nu tit brugt f.eks. en (have)stol hvis det kniber med at nå ved småreparationer.    

 Hvordan er arbejdsmiljøet og sikkerheden på din arbejdsplads??


MVH Njord

Hvis man får tilbud på sådanne småopgaver, bliver det ofte alt for dyrt, især nu hvor der er travlt i byggebranchen, så bruger de ikke tid på at regne nøjagtig ud, men smider en pris, så de er sikre på at tjene penge på opgaven.


Vi prøver igen, i morgen --
njord skrev den 05-02-2019 14:33:00

 Hvordan er arbejdsmiljøet og sikkerheden på din arbejdsplads??

 Jeg taler om at lave det selv (ikke at hyre en håndværker). men bevares for min skyld skal man da bare leje et par murebukke/stillads, købe sikkerhedssko, hjælm, briller m.m. hvis man har lyst til det - til en opgave der max burde tage en enkelt arbejdsdag.      

Annonce
SigneKronmark skrev den 05-02-2019 11:25:52

,men det er også at ramme nogenlunde fugefarve og jeg har ikke fuget mellem sten før. 

Ikke for at fornærme dig, men når jeg ser på dit foto, synes jeg da ikke at du behøver at bekymre dig om fugefarven. Det bliver vel ikke mere synlig end en række af "nye" sten!

Så andre nævner kan du ikke finde en Handyman i nærheden? 

Havde du ikke været så langt væk kunne jeg have gjort det for dig! :-)

Frank Chr. skrev den 05-02-2019 15:47:08

 Jeg taler om at lave det selv (ikke at hyre en håndværker). men bevares for min skyld skal man da bare leje et par murebukke/stillads, købe sikkerhedssko, hjælm, briller m.m. hvis man har lyst til det - til en opgave der max burde tage en enkelt arbejdsdag.      

 Trådstarteren spurgte ikke til hvad man kunne klae sig med i hobby henseende, men derimod om rimeligheden i et tilbud på en opgave med forskellige uafklarede dele. Og med et håndværker besøg skal man forvente at arbejdsmiljø og sikkerheden er i orden, og at det koster at leje grej til den slags også.


MVH Njord

Njord, Som jeg læser det udelukker hun netop ret bestemt "20.000 kroners-håndværkeren" og efterlyser forslag til en anden løsning, hvilket jeg har givet mit bud på.   

Jeg tror vi er blevet enige om, at sætte brædder på så det ser pænt ud, og så evt. få det lavet og muret i nedgangstider :-) (som om - ved jo godt at når først det ser nogenlunde ud, så prioriterer man noget andet). 

Husk at få lagt en tæt fuge under brættet så vand løber ned ad sålbænken og ikke ind i konstruktionen 


Ask
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også