Nyt bølgeplade tag. Skal jeg skifte lægterne?

Jeg skal til at skift tag på mit hus. 

Det er B7 bølge eternittag med de små lægter under. Jeg er blevet i tvivl om jeg skal skifte lægterne 38 x 57 ud med 38 x 73.  Det vil gøre mit arbejde betydeligt nemmere hvis jeg ikke skal skifte. 

Er der forskel på reglerne, at jeg som privat mand skifter taget i forhold til en fagmand? 

Jeg vil ligge samme type tag, og de gamle plader er aspest fri

Jeg skal til at skift tag på mit hus.  Det er B7... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er meget bøvlet at tage en lille bid at af taget ad gangen. Man skal have trukket snore til den anden ende m.m. 

Du kan starte en god dag i påskeferien med at hive den ene side af. Du har købt presenning til den en side hos Harald skrald. Den lægges på taget og gøres fast med lægter på DEN ANDEN tagflade tæt på rygning. Her bruges nogle af de gamle lægter., der skrues et par m. snor eller elektriker ledning fast på samme lægte under presenning

 Når du skal arbejde rulles presenning op ad spærene / lægter gamle eller nye OG presenning ligger som en sammenrullet gulvtæppe på den anden tagflade fastgjort med de reb stropper rundt omkring. 

Nu kan der arbejdes selv om der er udsigt til byger. Det tager kun få minutter at løsne rebet og presenning ruller stort set selv ned af spærene.  Da det er billig presenning kan du bare skrue lægter ovenpå og igennem uden at tænke på den dyre pris. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak Erik for input. 

Det virker som en god måde at gøre det på. 

Vh. Palle 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis