Hovedhane gået til, brugsvand

Hej lds


Vores fjernvarme/vandforsyning er ved at rykke ud med fjernaflæslige vandmålere. Og da de kom til os, og fik monteret til fjernvarmen, og bagefter skulle til at montere vandur til brugsvand kom der et problem. De kunne ikke lukke for vandet! Så nu har vi fået påbud om at der skal komme en smed og fikse det så de kan få sat den op.

Problemet er at hanen kan drejes rundt, men den lukker ikke for vandet. Så skal man bruge stophanen udenfor, men ved ikke hvor den er. Tidligere ejer mener den ligger lige under min nabos nye plankeværk som er støbt! Så det bliver jo problematisk hehe.

Så nu er spørgsmålet, kan man reperare denne her uden at vandet skal lukkes ude fra vejen af ? Skal nok sende bud efter en VVS eller smed, men ville være rart at vide inden jeg ringer :)


Hjælp ! :)

Hej lds Vores fjernvarme/vandforsyning er ved at... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en før og en efter, den før dur ikke.

Dem fra vandværket har været forbi for at lede efter stophanen ude ved skel. De kunne ikke sådan lige finde den, men mener den er under fortorvet ? Sku et dumt sted at placere den :p 

Så der kommer en entreprenør i næste uge og graver den frem. Så ringer de til mig, og aftaler hvornår de skal lukke så jeg kan få en VVS forbi og skifte hanen indenfor foran vanduret, for de så kan komme og skifte vanduret efterfølgende..

Så det var da en større omgang for at få skiftet vandur :p 

Hej 

Det kostede ikke noget, vandværker kom og lukkede vejen hane, mens vvs satte den anden hane op indenfor. Betalte selvfølgelig for vvs arbejdet, men vandværket kom og gjorde det gratis, de kunne jo heller ikke selv finde den.de gravede endda også lidt op i fortovet 
Jeg tænkte også netop på vvs ved godt vandværket skal sørge for den ude 
Så vidt jeg ved, skal der være en kuglehave før måler og en stop/kontra efter - inkl. aftab.
Ellers vil vand fra en parcel vandre tilbage, hvis trykket falder.

 

Kan jeg ikke huske, det er jo flere år siden. Men tiden han brugte car vel Ca 30 min plus kørsel frem og tilbage.. Maks 2000 tænker jeg :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis