Hovedhane gået til, brugsvand

Hej lds


Vores fjernvarme/vandforsyning er ved at rykke ud med fjernaflæslige vandmålere. Og da de kom til os, og fik monteret til fjernvarmen, og bagefter skulle til at montere vandur til brugsvand kom der et problem. De kunne ikke lukke for vandet! Så nu har vi fået påbud om at der skal komme en smed og fikse det så de kan få sat den op.

Problemet er at hanen kan drejes rundt, men den lukker ikke for vandet. Så skal man bruge stophanen udenfor, men ved ikke hvor den er. Tidligere ejer mener den ligger lige under min nabos nye plankeværk som er støbt! Så det bliver jo problematisk hehe.

Så nu er spørgsmålet, kan man reperare denne her uden at vandet skal lukkes ude fra vejen af ? Skal nok sende bud efter en VVS eller smed, men ville være rart at vide inden jeg ringer :)


Hjælp ! :)

Hej lds Vores fjernvarme/vandforsyning er ved at... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja kontakt vandværket, de kan og skal kunne finde den hane og har nabo støbt henover så har de retten på deres side til at få den blotlagt, altså ikke noget du skal rage uklar med din nye nabo over...

Uanset hvad skal din ventil skiftes med kuglehaner eller lign. 

HovedStophanen er normalt placeret lige uden for skel og er under et lille metalhus, der typisk er synligt i fortovet eller ligger lige under grus eller lign. 

Hvis I kan finde dine naboers dæksler til deres hovedstophaner kan du måske ca regne ud hvor du skal lede.

Det ville være lidt pudsigt, hvis den var placeret på din nabos grund og han har vel ikke bygget uden for sin egen grund...

Når jeg kigger op langs vejen så står hans hegn præcis samme sted som alle de andre hække gør, så vil sige det er på hans grund ja  


Prøver at lede efter en VVS som kan fryse det i første omgang. Og lige ringe til vandværket om de har et godt forslag til hvordan det kan løses.. er jo egentligt ligeglad om jeg har fjernlæst vandur på, det er dem som vil have det. Og jeg har en velfungerende hane til at lukke for vandet EFTER vanduret.. :p 

Det er ikke dit problem . hvis vandforsyningen vil skifte din vandmåler , så kan de jo bare lukke på deres egen stophane ude i skellet , det er det den er til , men det gad man åbenbart ikke , men den går ikke , du har retten på din side .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Vandværket, hvorfra jeg får vand, har i deres betingelser for tilslutning udtrykkeligt skrevet, at det er mit ansvar, at der er en hane både før og efter vandmåleren. Jeg har ikke nogen hane efter vandmåleren, men det er hidtil gået godt med gode ord og en balje, hvori det udstrømmende vand kan opsamles mens udskiftningen foretages.

Så hvis der ved OleA87 findes en lignende betingelse i vandværkets regler, så er det eget ansvar at få hanen repareret.

Annonce

men den går ikke , du har retten på din side .

Det skal du ikke være sikker på. Jeg er næsten 100% sikker på, at der skal være en hane på hver side af vandmåleren, så der kan spærres af for vandet ved skift af måler.


fase

En hane på  hver side af vandmåleren , det er der jo ikke her , der er jo 2 før vandmåleren ......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Der skal være en afspæringsventil på hver side af måler, og den efter skal være med aftap, det er et krav i hele dk og så er det lige megt om der er to haner før måler eller stophane ude i vejen.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg har kun hane FØR måler og de aldrig nævnt noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja og !!


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis