Sikring på brintplade

Jeg har en Witt induktionsplade, som stoppede med at virke, ved normalt brug. 

Jeg  har skilt det  ad, og det ser ud som om at der er en tråd som er brændt over, hvor man umidelbart kan sætte en ny sikring over. Er dettte gær rigtigt?

På forhånd tak

Jeg har en Witt induktionsplade, som stoppede med... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du får da lige et billed af sådan en :

https://www.lightpartner.dk/sikring-20a-5x20mm-250v-traeg-glas.html?gclid=EAIaIQobChMIhr735uWS4AIV0BXTCh0WcgpQEAQYASABEgKolvD_BwE

Men er grunden til at, der en en sikringsholder, at det kan repareres nemt ved fejl? Der sad jo ikke en sikring i. 

Har du tidligere konstateret, at der ikke sad en sikring på det pågældende sted?

Når en 20 A sikring springer, så har jeg flere gange set, at glashylster og i hvert fald dele af metalholderne knuses og spredes for alle vinde.

Jeg har lige adskilt det, og har kigget efter rester af en sikring. Der er ingenting. Der sad heller ingen sikring i holderen ved siden af. Hvis man zoomer ind på billedet, ser det også ud som om at der en en lille "bro", hvor der er brændt.

Annonce

Jeg mener finsikring til 230 V , der er maser af lavspændingsfinsikringer med stor A styrke fx i en bil.......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det giver logisk mening , printet er nok desværre brændt af.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det må blive en ny kogeplade. Tak for hjælpen.

Det tyder på at dit PCB er udlagt med et fusable link. Dvs at banerne et udlagt med en tykkelse som svarer til at de vil briste ved f.eks. 20A.

Dette er istedet for at have en egentlig sikring, og måske for at styre levetiden på dit produkt, og skræmme folk fra at forsøge at reparere det.

Kan du tage et close-up af de to baner mellem de to sikringsholdere? Så kan vi lettere fastslå om min teori holder.

Jeg ville ikke være bange for at prøve om en 20A træg sikring kan sætte liv i dyret igen.


Elektronikteknikeren

Tror ikke at printpladen fejler noget, da sikringen sidder på en udgang (X1/L1).

Problemet ligger nok i det som er tilsluttet udgangen (induktionsspole ?)

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis