Sikring på brintplade

Følg tråden
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

Du får da lige et billed af sådan en :

https://www.lightpartner.dk/sikring-20a-5x20mm-250v-traeg-glas.html?gclid=EAIaIQobChMIhr735uWS4AIV0BXTCh0WcgpQEAQYASABEgKolvD_BwE

efry
efry
Postnr: 2730
efry efry

Det er da ikke ulogisk at sætte en 20 A sikring ind, hvis spændingen på det pågældende sted ikke er 230V. 

baca
baca
baca baca Trådstarter

Men er grunden til at, der en en sikringsholder, at det kan repareres nemt ved fejl? Der sad jo ikke en sikring i. 

efry
efry
Postnr: 2730
efry efry

Har du tidligere konstateret, at der ikke sad en sikring på det pågældende sted?

Når en 20 A sikring springer, så har jeg flere gange set, at glashylster og i hvert fald dele af metalholderne knuses og spredes for alle vinde.

baca
baca
baca baca Trådstarter

Jeg har lige adskilt det, og har kigget efter rester af en sikring. Der er ingenting. Der sad heller ingen sikring i holderen ved siden af. Hvis man zoomer ind på billedet, ser det også ud som om at der en en lille "bro", hvor der er brændt.

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Jeg mener finsikring til 230 V , der er maser af lavspændingsfinsikringer med stor A styrke fx i en bil.......

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Det giver logisk mening , printet er nok desværre brændt af.........

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
baca
baca
baca baca Trådstarter

Det må blive en ny kogeplade. Tak for hjælpen.

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Det tyder på at dit PCB er udlagt med et fusable link. Dvs at banerne et udlagt med en tykkelse som svarer til at de vil briste ved f.eks. 20A.

Dette er istedet for at have en egentlig sikring, og måske for at styre levetiden på dit produkt, og skræmme folk fra at forsøge at reparere det.

Kan du tage et close-up af de to baner mellem de to sikringsholdere? Så kan vi lettere fastslå om min teori holder.

Jeg ville ikke være bange for at prøve om en 20A træg sikring kan sætte liv i dyret igen.

Elektronikteknikeren
MogensR
MogensR
Postnr: 9000
MogensR MogensR

Tror ikke at printpladen fejler noget, da sikringen sidder på en udgang (X1/L1).

Problemet ligger nok i det som er tilsluttet udgangen (induktionsspole ?)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.