Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

Hej. 

Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny opvaskemaskine , har lagt mærke til meget mikro små dryp med ca 10 sek mlmrum og har prøvet at skrue af og på igen.. 

Alt andet er helt tæt ! 

Jeg har noget paksnor liggende i vlrktøjskassen  efterladt fra en vvs mand, men har ikke sådan noget salve..Er det løsningen med snor og kan det evt bruges uden ? Hvordan gør man? 😶

Tak 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.  Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny... Vis hele indlægget
68 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hold nu kæft en tråd ! Sikke et temperament du har Østerbro2019. Jeg forstår egentligt godt hvorfor at der ikke er en mand i husstanden. 

Det er en relativ lille sag, og du HAR fået op til flere løsninger samt forklaringer på dit problem.



Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Østerbro2019 skrev den 22-01-2019 10:21:51

Igen - det har intet med min smag at gøre, i bliver jo ved og ved om den lange slange uden at acceptere at jeg leder efter en løsning som ikke har med en lang slange at gøre! Det handler om hvordan man tætner en forbindelse - denne forbindelse kunne også være med en lang slange forbundet til opvaskemaskine og resultere i præcis samme problemformulering / spørgsmål jeg søger svar på. Derfor er det for mig at se irrelevant eller blot ekstra info (og fint nok hvis sagt i en god tone at et alternativ kunne være at prøve at skifte til en lang slange) men at sige at en udskiftning til lang slange løser problemet jeg søger svar på er bare ikke rigtigt. Jeg kunne også stå med den lange slange og opleve at når jeg udskifter og tilslutter den til maskinen at den ikke er helt tæt og vende tilbage til spørgsmålet som var HVORDAN TÆTNER JEG VANDSLANGEN. Vil foreslag så være at jeg skal købe en ny opvaskemaskine?

 

 Hvis det partout skal være den løsning... tror det er brystnippelen du har brugt der er noget galt med. Kikker man på silvans hjemmeside, hvor den er afbilledet, kan man se at der er støbefejl på dens bagside der ville umuliggøre en tæt samling. Det kunne tænkes at det eksemplar du har fået med lider af samme skavank. Andre muligheder er at hullet i pakningerne er for stort. Har aldrig været ude for at pakningens tykkelse har noget at sige. Det er normalt ikke nødvendigt at spænde til man bliver gasblå i hovedet. Du har allerede konstateret at forskruningerne i opvasker og vandtilslutning er ok, så pak venligst sarkasmen.

Jens J. skrev den 22-01-2019 12:24:05

Hold nu kæft en tråd ! Sikke et temperament du har Østerbro2019. Jeg forstår egentligt godt hvorfor at der ikke er en mand i husstanden. 

Det er en relativ lille sag, og du HAR fået op til flere løsninger samt forklaringer på dit problem.


 Vil nu ikke sige det kun er Østerbro2019 der skal tænke sig om ang hvad der bliver skrevet i denne tråd! 


Men ellers godt forslag med og kigge på brystniplens anlægsflader (den med udvendig gevind i begge ender? Måske de ikke er plane nok, evt læg et billede op af begge ender..

Jens J. skrev den 22-01-2019 12:24:05

Hold nu kæft en tråd ! Sikke et temperament du har Østerbro2019. Jeg forstår egentligt godt hvorfor at der ikke er en mand i husstanden. 

Min mand er udstationeret ofte flere måneder af gangen. Ja - nogen skal jo passe på DK så andre kan sidde på gør-det-selv forum og spille karl smart , så du kan godt pakke din 'forståelse' væk for du ved tydeligvis ikke hvad du taler om. 

Med det sagt, lukker vi denne tråd, det har været en oplevelse. 

Fortsat god aften derude og tak til dem som var hjælpsomme.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Jeg synes det er synd for mine håndværker-veninder at slås i hartkorn med en sådan "person" - på grund af køn    de kan godt spænde både en slange - OG hjelmen   

God aften...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Halløj på Østerbro

Vi er lidt ovre i min anbefaling fra den første tråd vedr. plast vs. messing.

Derfor vil jeg anbefale dig at gå hen i Silvan og bytte dit plast nippelrør til et i messing, det koster dig nok en 20'er.

Fordelen ved dem i messing er at de er drejet af, så enderne er helt plane.

Endvidere er messing tyndere i godset end den støbte plast, så derfor graver enderne sig lettere ned i gummipakningen, hvorfor det er lettere at få tæt med færre kræfter.

Prøv det.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 22-01-2019 19:53:18

Halløj på Østerbro

Vi er lidt ovre i min anbefaling fra den første tråd vedr. plast vs. messing.

Derfor vil jeg anbefale dig at gå hen i Silvan og bytte dit plast nippelrør til et i messing, det koster dig nok en 20'er.

Fordelen ved dem i messing er at de er drejet af, så enderne er helt plane.

Endvidere er messing tyndere i godset end den støbte plast, så derfor graver enderne sig lettere ned i gummipakningen, hvorfor det er lettere at få tæt med færre kræfter.

Prøv det.

 Tak for det, lyder godt, jeg vil prøve med messing.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis