Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

Hej. 

Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny opvaskemaskine , har lagt mærke til meget mikro små dryp med ca 10 sek mlmrum og har prøvet at skrue af og på igen.. 

Alt andet er helt tæt ! 

Jeg har noget paksnor liggende i vlrktøjskassen  efterladt fra en vvs mand, men har ikke sådan noget salve..Er det løsningen med snor og kan det evt bruges uden ? Hvordan gør man? 😶

Tak 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.  Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny... Vis hele indlægget
68 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusse67 skrev den 22-01-2019 09:20:15

En samling er i min verden et svagt led... og i dette tilfælde et svagt led der kan undgås ved at købe en lang slange. 


JA DET HAR JEG FATTET, JEG HAR FORSTÅET I ALLE GERNE VIL HA' EN LANG SLANGE , I ER ALLE MEGET IRRETEREDE OVER AT JEG HAR BRUGT FORLÆNGER SLANGER, DET VED JEG GODT , MEN JEG HAR VALGT AT LAVE EN FORLÆNGER SLANGE. 

JEG HAR IKKE VÆRET FULD, JEG ER ET VOKSENT MENNESKE SOM HAR GJORT MIT FORARBEJDE INDEN OG DE TO FORLÆNGER SLANGER BLEV DEN LØSNING SOM VAR BEDST FOR MIG, MIT KØKKEN OG I IKKE BEHØVER AT KUNNE LIDE DET.

SPØRGSMåLET GÅR PÅ HVORDAN MAN KAN TÆTNE BEDST MULIGT, IKKE ANDET, HVOR SVÆRT ER DET DOG AT FORSTÅ! 

JEG BEHØVER  IKKE AT BEGRUNDE MIT VALG  (HVILKET JEG DOG HAR GJORT HVIS MAN DOG GAD AT LÆSE DET JEG HAR SKREVET I TRÅDEN) 

JEG HAR OGSÅ I MIN ANDEN TRÅD OM INSTALLERING AF OPVASKEMASKINE INDEN JEG GIK I SILVAN SPURGT ALLE JER KLOGE HOVEDER OM HVAD JEG SKULLE KØBE (SOM DEL AF MIT FORARBEJDE) OG INGEN HAR SAGT NOGET OM LANGE SLANGER NÅR JEG NÆVNTE AT JEG VILLE KØBE FORLÆNGER SLANGER , SÅ HVORFOR DET PLUDSELIG ER SÅ VIGTIGT FOR JER ER RET UTROLIGT. 

MEN FORSTÅ DET NU, VALGET ER TAGET. DET ER FORLÆNGER SLANGER. LEV MED DET ELLER LAD VÆRE.

FAKTUM ER AT DER KUNNE OGSÅ VÆRE UTÆTHED VED FORBINDELSEN AF EN LANG SLANGE. SÅ LAD OS NU LEJE AT DET ER EN LANG SLANGE SÅ OG SPØRGSMÅLET SÅ ER HVORDAN MAN KAN TÆTNE FORBINDELSEN OG DER ER DET BEDSTE SVAR HERINDE NOK AT FÅ EN BEDRE/TYKKERE PAKNING.



Synes ikke at jeg kan finde hvor du skriver andet end at det nu engang bare er den bedste løsning at gøre som du gør uden egentlig begrundelse. Skal selvfølgelig ikke diktere hvad du skal gøre, men jeg ville se grundigt på muligheden for en lang slange. 

Du skriver andetsteds i tråden at det er et gør det selv forum hvor hovedparten af de foreslåede løsninger er suboptimale. Det er efter min mening forkert. Ingen af dem du løber hovederne sammen med herinde (og ja, måden nogle af dem bærer sig frem kan for den uindviede godt virke en anelse hovski snovski), ynder at levere løsningsforslag der fraviger acceptable normer for håndværk. Hovedparten af tvivlsomme “det er vel godt nok”-løsninger lægges efter min mening på bordet af hovedsageligt nyankomne der fisker mere efter accept af deres egen ide til en løsning end egentlig rådgivning om den bedste løsning. 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lillevoksen skrev den 22-01-2019 10:07:46

Der er i hvert fald et eller andet der har brug for en tykkere pakning.   

 Ufatteligt at man skal høre på sådanne kommentarer / hentydninger herinde.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Østerbro2019 skrev den 22-01-2019 09:48:28


JA DET HAR JEG FATTET, JEG HAR FORSTÅET I ALLE GERNE VIL HA' EN LANG SLANGE , I ER ALLE MEGET IRRETEREDE OVER AT JEG HAR BRUGT FORLÆNGER SLANGER, DET VED JEG GODT , MEN JEG HAR VALGT AT LAVE EN FORLÆNGER SLANGE. 

JEG HAR IKKE VÆRET FULD, JEG ER ET VOKSENT MENNESKE SOM HAR GJORT MIT FORARBEJDE INDEN OG DE TO FORLÆNGER SLANGER BLEV DEN LØSNING SOM VAR BEDST FOR MIG, MIT KØKKEN OG I IKKE BEHØVER AT KUNNE LIDE DET.

SPØRGSMåLET GÅR PÅ HVORDAN MAN KAN TÆTNE BEDST MULIGT, IKKE ANDET, HVOR SVÆRT ER DET DOG AT FORSTÅ! 

JEG BEHØVER  IKKE AT BEGRUNDE MIT VALG  (HVILKET JEG DOG HAR GJORT HVIS MAN DOG GAD AT LÆSE DET JEG HAR SKREVET I TRÅDEN) 

JEG HAR OGSÅ I MIN ANDEN TRÅD OM INSTALLERING AF OPVASKEMASKINE INDEN JEG GIK I SILVAN SPURGT ALLE JER KLOGE HOVEDER OM HVAD JEG SKULLE KØBE (SOM DEL AF MIT FORARBEJDE) OG INGEN HAR SAGT NOGET OM LANGE SLANGER NÅR JEG NÆVNTE AT JEG VILLE KØBE FORLÆNGER SLANGER , SÅ HVORFOR DET PLUDSELIG ER SÅ VIGTIGT FOR JER ER RET UTROLIGT. 

MEN FORSTÅ DET NU, VALGET ER TAGET. DET ER FORLÆNGER SLANGER. LEV MED DET ELLER LAD VÆRE.

FAKTUM ER AT DER KUNNE OGSÅ VÆRE UTÆTHED VED FORBINDELSEN AF EN LANG SLANGE. SÅ LAD OS NU LEJE AT DET ER EN LANG SLANGE SÅ OG SPØRGSMÅLET SÅ ER HVORDAN MAN KAN TÆTNE FORBINDELSEN OG DER ER DET BEDSTE SVAR HERINDE NOK AT FÅ EN BEDRE/TYKKERE PAKNING.



 

 Jeg er ikke irriteret og jeg lever uanset. Jeg giver hvad jeg ser som det bedste råd jeg har at give til dit setup uden skelen til hvad andre har skrevet, da 2 forskruninger i min verden bedre end 4. Det er givet i den bedste mening. Men skal nok lade være med at kommentere yderligere, da det tydeligvis ikke falder i din smag.

 Jeg er ikke irriteret og jeg lever uanset. Jeg giver hvad jeg ser som det bedste råd jeg har at give til dit setup uden skelen til hvad andre har skrevet, da 2 forskruninger i min verden bedre end 4. Det er givet i den bedste mening. Men skal nok lade være med at kommentere yderligere, da det tydeligvis ike falder i din smag

Igen - det har intet med min smag at gøre, i bliver jo ved og ved om den lange slange uden at acceptere at jeg leder efter en løsning som ikke har med en lang slange at gøre! Det handler om hvordan man tætner en forbindelse - denne forbindelse kunne også være med en lang slange forbundet til opvaskemaskine og resultere i præcis samme problemformulering / spørgsmål jeg søger svar på. Derfor er det for mig at se irrelevant eller blot ekstra info (og fint nok hvis sagt i en god tone at et alternativ kunne være at prøve at skifte til en lang slange) men at sige at en udskiftning til lang slange løser problemet jeg søger svar på er bare ikke rigtigt. Jeg kunne også stå med den lange slange og opleve at når jeg udskifter og tilslutter den til maskinen at den ikke er helt tæt og vende tilbage til spørgsmålet som var HVORDAN TÆTNER JEG VANDSLANGEN. Vil foreslag så være at jeg skal købe en ny opvaskemaskine?

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Løsningen ligger lige for , dine samlinger skal efterspændes godt og grundigt , og da du har afsløret at du er en kvinde , så vil jeg foreslå dig at få fat i en stor stærk mand ( en nabo?) og få ham til at efterspænde dine samlinger.................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 22-01-2019 11:09:54

Løsningen ligger lige for , dine samlinger skal efterspændes godt og grundigt , og da du har afsløret at du er en kvinde , så vil jeg foreslå dig at få fat i en stor stærk mand ( en nabo?) og få ham til at efterspænde dine samlinger.................

 tak, Ja, jeg har nævnt 2 gange i tråden at jeg nemlig nok skal ha' en person ud med mere styrke i hænderne for at efterspænde. 

Og det var åbenbart en fejl at 'afsløre' at jeg er kvinde, for så skulle jeg straks sætte urte-the over mens jeg tilkalder en fagmand.

Tror måske jeg skaber en ny profil til næste gang jeg måske får brug for hjælp herinde.

Østerbro2019 skrev den 21-01-2019 17:36:50


Jeg er bange for at skrue af for at prøve det da jeg desværre ikke har styrke nok igen i hånden til at skrue så fast på.  

Så jeg tænker at jeg vil få en mand ud til det  og indtil da er det nok bedst den forbliver som den er nu i stedet for at jeg piller v. det, med chance for at forværre det.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Østerbro2019 skrev den 22-01-2019 10:21:51

I HVORDAN TÆTNER JEG VANDSLANGEN. Vil foreslag så være at jeg skal købe en ny opvaskemaskine?

 

 Hvor mange gange skal du have at vide at du skal købe nye pakninger ?

Personligt er jeg græsk katolsk hamrende ligeglad med om du bruger 1 eller 10 slanger, men du spørger til hvordan du får det tæt, og spørger til at starte med om du kan bruge pakgarn.
Flere på hinanden skriver derefter at du skal bruge nye pakninger, men det virker som om den løsning er for abstrakt til dig.... har du overhovedet prøvet den ? eller har du selv fundet på en bedre løsning, for så er vi mange der gerne vil høre hvordan du fik en tæt samling.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Kære deltagere i denne tråd. Kan I ikke prøve at forestille Jer, at I sidder over for den person i skriver til. Og så skrive, som hvis I talte med vedkommende?

Der bliver brugt utrolig meget krudt på ikke at læse hvad der bliver skrevet, bevidst at misforstå modparten, tillægge modparten forskellige opdigtede motiver, og i det hele taget fare op uden nogen grund.

Fra sidelinjen er det ganske uskønt at se på, at en tråd, der handler om at spænde en omløber, kan udvikle sig til 4 siders mudderkastning.

Tænk før du skriver. Tak!

Om du er fra Venus eller fra Mars, så er tonen nok den samme i de svar, der bliver givet, så du behøver ikke oprette en ny profil, fortsæt bare i den samme.


fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis