Radiator virker ikke. Brud på slange

Hej derude,

Vi har i huset de sidste par dage oplevet at have problemer med at få ordentlig varme på radiatorerne.

Vi har skruet helt op på samtlige radiatorer og gulvvarme og de alle virker svagt. Dog er der en næsten ny radiator i et af værelserne som fungere upåklageligt. 

Jeg har prøvet at lufte dem ud og motionere ventilen i dem alle uden held. 

Inden jeg gik i seng igår fyrede jeg op på alle radiatorene og da jeg vågnede var flere af dem slukket selvom de stod på 8. 


Jeg opdagede så at der er hul på en slange (se billede). Kan det være problemet eller hvad tænker i?

På forhånd mange tak!

Hej derude, Vi har i huset de sidste par dage... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tror vi stadig det er snavssamleren der er synderen når der kommer varmt vand ud af hanen og at det kun er nogle radiatorer den er gal med?

Vandet løber nu hen hvor der er mindst modstand, så hvis der er begrænset gennemstrømning, kan det let optræde som her. Jeg ville i første omgang kontrollere snavssamleren.

Har du en trykdifferensventil på dit anlæg, så ville jeg som næste trin skrue lidt højere op for den.


Søren O

Her er der billeder af den nyere radiator.

Hvor finder jeg trykdifferensventilen?

Så er problemet løst.

Det var simpelthen snavssamleren som var problemet. Efter en god rens under vandhanen så er der nu fuld knald på alle radiatorer samt gulvvarme.

Tusind tak til alle jer som er kommet med forslag og især det rigtige forslag  

godt du fik varme på igen tænkte nok det var snavssamleren der var synder .dit anlæg er meget enkelt bygget op .Der er ikke mange ting der kan fejle i det.Det eneste der er et lille men i sådan et anlæg er at hvis der ryger et rør så kommer der vand meget vand

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis