Radiator virker ikke. Brud på slange

Hej derude,

Vi har i huset de sidste par dage oplevet at have problemer med at få ordentlig varme på radiatorerne.

Vi har skruet helt op på samtlige radiatorer og gulvvarme og de alle virker svagt. Dog er der en næsten ny radiator i et af værelserne som fungere upåklageligt. 

Jeg har prøvet at lufte dem ud og motionere ventilen i dem alle uden held. 

Inden jeg gik i seng igår fyrede jeg op på alle radiatorene og da jeg vågnede var flere af dem slukket selvom de stod på 8. 


Jeg opdagede så at der er hul på en slange (se billede). Kan det være problemet eller hvad tænker i?

På forhånd mange tak!

Hej derude, Vi har i huset de sidste par dage... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

kan du ikke tage nogle billeder af der hvor varmen kommer ind så man kan se ventiler haner mm 


Status pt. er at jeg har tre radiatorer som kører på halv kraft. 

Gulvvarme kører på halv kraft og virker tilsyneladende kun i nogle områder. 

En radiatorer er helt kold - Der er forsøgt udluftning, motionere ventil og membran. 

En nyere radiator i tilbygning virker uden problemer.

Tager gerne imod flere bud. Det kunne være fint hvis det var noget man kunne lave selv da det jo er weekend. Ellers må jeg have fat i en fagmand på mandag.

og der er ikke andet ? prøv og se om der sidder sådan en ventil et sted lige hvad jeg kan se så ser det ud til den sidder henne hvor fjernvarmen kommer ind men det er lidt svært at se på billedet https://www.wattoo.dk/snavssamler-d...JHLvD_BwE.

Hvis den sidder sådan en   så prøv og rens den ved at skrue låget af den der sidder en si i den. HUSK OG LUKKE FOR FJERVARMEN FØRST

hvis du ser på din fjernvarme måler kan du se hvad frem og retur temp er samt hvad flowet er . hvis du lige smider de værdier ind de fortæller lidt om hvad anlægget  laver

Annonce

Jeg kan ikke finde sådan en ventil du sendte et billede af, desværre.

Du får nogle værdier her, så håber jeg det er de rigtige:

Vol1 = 66 l/h

2,8 kw

E1 = 168,77 GJ

Vol1 = 1577,27 m3

t1 = 63,87 Celsius

t2 = 25,22 Celsius

t1-2 =38,61 k

Vol1 = 66 l/h   2,8 kw  E1 = 168,77 GJ  Vol1 = 1577,27 m3

t1 = 63,87 Celsius  t2 = 25,22 Celsius  t1-2 =38,61 k

Du har tilsyneladende et flow gennem systemet på 66l/h og et forbrug på 2,8 kW. Din afkøling på 38,61 °C er fint, men kunne også være tegn på, at dine radiatorventiler ikke åbner, som de skal. Det er jo også det du har observeret. Du har i et tidligere indlæg vist et billede af en ventil. Det ligner en returventil, som ikke arbejder på samme måde, en termostatventil på tilgangen. Har du kun returventiler, eller er der også en ventil på tilgangen? Kan du ikke tage et billede, der viser en radiator med de ventiler, der er på den?


fase

Tak for jeres svar!


Jeg er lidt i tvivl om hvad du helt præcis mener. Men jeg har i hvert fald taget nogle billeder af alle de udgange der er på en radiator her i huset. Så må du lige sige til hvis jeg skal tage billeder af noget andet.

Jeg synes det er mystisk at jeg ikke kan få den ventil til at sidde fast i pakdåsen. Jeg havde skruet den af igår uden problemer. Men idag kan jeg åbenbart ikke få den til at sidde fast. Jeg har prøvet at sætte en anden ventil på. Men radiatoren virker stadig ikke. Men jeg kan vel godt gå ud fra pakdåsen er i stykker når den bare skyder ventilen og en vandstråle op? 


Jeg tror jeg har fundet den snavssamler. Jeg ved ikke helt om jeg selv tør at kaste mig ud i at rense den. 

Det ser ud til, at du kun har en ventil på afgangen, så det er den, der skal regulere. Det der sidder ved måleren ligner en snavssamler, hvis du ikke vil give dig i kast med at rense den, efter at have lukket for fjernvarmen, bør du nok få det lavet af en VVS'er.


fase

Vil gerne have et billede af snavssamleren fra en anden vinkel hvor vi kan se det dæksel som skal fjernes. Normalt sidder der en fiberpakning som godt kan gå i stykker, men hvis du har pakgarn og salve hjemme er det ikke noget at være nervøs for.


Søren O
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis