Spænd på garagetag

Jeg er ved at lave en garage.

Jeg vil bygge det af spærtræ på støbt fundamen, demensioner 45x145 samt en akstra lægte på 50x50 på indersiden til at trække strøm bag.

selve garagen måler 10x5,5 meter kan jeg bruge 45x295 pr 60cm ? på taget er tagpap.

Mvh. Tue 

Jeg er ved at lave en garage. Jeg vil bygge det af... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da utroligt så kraftigt det skal være, kan godt være det er helt anderledes for carporte, men jeg byggede en carport for 4 år siden, og der brugte jeg(efter en plan fundet på http://www.j-a.dk/) 195x45 60CC til et tag med spæn på 5,80m. så synes det er mærkeligt at det skal være 295x45 for et mindre spænd på en garage, men det kan godt være jeg er helt galt på den.. Min carport har dog stået sin prøve her for nogen år siden da vi fik et kraftigt snefald med meget våd sne, hvor træer, grene og min kollegas stål carport gav efter, min stod fint uden nogen synlig bøjning, så jeg ville sige den var kraftig nok.

Jeg skal ikke kloge i dimensionerne, men under din øvre rem ville jeg sætte en tilsvarende der er sat på kant og skåret ind i stolperne. Det er stærkere end to remme der ligger på fladen.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis