Induktion

Hej,

Har fået et komfur der er ca 11 år gammelt, Voss ELI 82721HV. Det har stået i en tæt lade i 2-3 år.

Blæseren under induktionspladen blæser kraftigt og højlydt. Touch panelet reagerer ikke. Der er strøm i ledninger. 

Har en ide om at det er en af printpladerne som ikke virker, men hvordan finder jeg ud af hvilken det er?

Ovn virker som den skal.

Kan det betale sig at arbejde i, den billigste  printplade koster ca 1000,-

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan da ikke betale sig at rode med et 11år gammelt komfur , hvor der stort det ikke er noget der virker , smid det ud...................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Har du haft kogepladen skilt ad, så du kan komme til at måle på printpladerne, hvis der er flere, siden du har mistanke til en printplade? 1000 kr. for et print til komfuret lyder som noget, jeg kunne finde på at ofre. Prøv lige at vende kogepladen med undersiden opad og skil det ad, så du kan komme til elektronikken og se, om der er nogle synlige fejl. At ventilatoren tilsyneladende kører for fuld kraft kunne tyde på, at du lige skal se elektronikken efter for støv og fugt.


fase

Jo, jeg har haft skilt det ad, kun støv på blæserlamellerne, ikke noget brændt. Tænker det er en form for styrring, men ved ikke lige hvilket print der styrer det.

Jeg kunne også godt finde på at ofre 2-3000,- på det, hvis jeg bare er nogenlunde sikker på at det vil virke.


for at finde ud af, hvilket print, der styrer ventilatoren, behøver du bare følge ledningerne fra ventilatoren. Men du kunne prøve at finde ud af, hvad printene koster, og så se om du vil give, hvad det koster at skifte dem.


fase
Annonce

Det bliver voldsomt dyrt at skifte alle print, så er det billigere at købe en ny. 

Det billigste koster 1000,- og det dyreste 1800,- og der er flere der imellem. 

Nu er det jo ikke sikkert, at alle print er defekte, men du skal til at måle, inden du beslutter dig.


fase

Jeps, men hvordan? :-D

Ja, der er så en anden sag. Jeg har jo ingen anelse om, hvilken erfaring du har med at omgås med måleinstrumenter og tydning af målingerne.


fase

Jeg har et multimålemeter, men har mest brugt det til måling af batterier og om der er gennemgang i ledninger. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis