Induktion

Hej,

Har fået et komfur der er ca 11 år gammelt, Voss ELI 82721HV. Det har stået i en tæt lade i 2-3 år.

Blæseren under induktionspladen blæser kraftigt og højlydt. Touch panelet reagerer ikke. Der er strøm i ledninger. 

Har en ide om at det er en af printpladerne som ikke virker, men hvordan finder jeg ud af hvilken det er?

Ovn virker som den skal.

Kan det betale sig at arbejde i, den billigste  printplade koster ca 1000,-

Hej, Har fået et komfur der er ca 11 år gammelt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo begynde med at sætte dit multimeter på ACV og et så højt område, at du kan måle omkring 300V. Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at alliere dig med en, der har lidt mere forstand på de målinger, du skal lave. Hvorfor ikke ofre en hvidevareservice til at kaste et blik på kogepladen og give et overslag på rep. Jeg har den opfattelse at strøm ikke lige er din spidskompetance. Komfuret har engang kostet ca. 12000 kr.


fase

Bezzerwisserspørgsmål: hvorfor har pladen været efterladt i flere år? Induktion koster ikke alverden i dag. De gamle typer print kunne “svede” så de kortsluttede. Ærligt tror jeg du smider gode penge efter dårligt projekt.


 

Det kan godt være, også derfor jeg spørger efter råd 😊 et familiemedlem har bygget nyt køkken for nogle år siden, og købte nye hvidevarer, derfor har den stået et par år eller tre i en lade, indtil vi fik den gode ide, at jeg skulle have den. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis