Reparation af fuge i bruseniche

Hej,

I vores bruseniche er der brugt mørtelfuge på både lodrette og vandrette flader samt ved væg/gulv samling. Et enkelt sted ved væg/gulv samling er det som om, at et lag af fugen er røget af (kun 2-3 cm langt). Umiddelbart ser det ud til, at fugen bagved fortsat er tæt og at der ikke kan komme vand ind mellem fuge og klinke, men jeg vil gerne for en sikkerheds skyld tætne det.

Kan jeg som en midlertidig løsning fuge med en silikonefuge/vådrumsfuge til at reparere dette "hul", så jeg sikrer mig der ikke kommer vand ind?

På et tidspunkt tænker jeg at skifte det hele ud, når fugerne andre steder også begynder at revne/sprække mv. (der var bl.a. nævnt lidt i tilstandsrapporten).

Huset er fra 2009 og jeg forudsætter, at der er vådrumsmembran efter forskrifterne, så evt fugt/vandskader mv. formentlig ikke vil ske.

Jeg har søgt mange steder på nettet, om det samme emne, men kan ikke finde et præcis svar på, om det kan være en (midlertidig) løsning. Jeg talte for noget tid siden med et fugefirma, som oplyste, at de jævnligt fuger silikone ovenpå mørtelfuge, så det må være en "ting". De gjorde det dog primært ifm. boliger skulle sælges- formentlig for at forbedre helhedsindtrykket af badet med "nye" fuger.

Mvh
Ingolf :-)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har brugt en skimmelhæmmende silikofugemasse,fungerer.



bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis