wirsbo gulvvarme defekt kontraventil

Halløjsa

jeg er løbet ind i en udfordring men den ene af mine gulvvarme styringer/shunt og det er jo øv når det "endelig" er blevet kølig, sagen er som følger! når resten af huset har den uvane at kalde på varme til radiatorerne, så kommer der ikke varme i min blande shunt til gulvvarme, det kommer fint frem til termostaten, men så er flowet i gulvvarmen så højt at kontraventilen i blandesløjfen mixer det kølige returvand med det varme, og gulvvarmen derved ikke opnår sin fremløbs temperatur.

jeg har prøvet rigtig meget, termostathoved til fremløb er pillet af for max fremløb :-) forskellige hastigheder er afprøvet på pumpe, hoved cirkulationspumpe skiftet, gulvvarme shunt har været adskilt og tjekket for skidt og snavs i kontraventil.

og nej pumper løber ikke gale vej ;-) det har virket i over 7 år, og efter noget søgen rundt her inde fandt jeg et lille indlæg om præcis mit problem MEN!! det ene løsningssvar var at skrue op for hoved cirkulations pumpe, det hjalp ikke (jeg skiftede den tilmed til helt ny) :-( det andet var at montere en justerbar kontraventil i blandesløjfen, men hvor dælen får jeg fat i sådan en uden jeg skal købe helt ny shunt?? min nuværende shunt er wirsbo CoSY det der i dag svarer til Uponor Push

 



mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Halløjsa jeg er løbet ind i en udfordring men den... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Jeg har nu læst hele tråden.
Har nøjagtig samme problem. Det har virket indtil vi skiftede varmeveksleren som var utæt. Nu kan jeg mærke at der kommer meget varmt vand indtil pumpen, men efter pumpen er der kun 25 gr der går ud i mine gulvvarme rør. Hvis jeg så slukker for pumpen, bliver retur 55 gr. Og frem 45 gr. Det er som om det køre modsat. Pumpen vender med pil opad. Jeg har skiftet pumpe, fremløbs termostat + shunt, tjekket kontraventil og ingen ting hjælper. Ved ikke hvad jeg skal stille op mere. Er der nogen der har en løsning vi ikke har prøvet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis