Kan ikke fylde vand på gulvvarmeanlæg

Da det kneb med at varme huset op så jeg at der ikke var vand på gulvarmeanlægget. Som flere gange før satte jeg en slage på en hane, fyldte slangen med vand og satte den ballofixen(nederst tv). Derefter åbnede jeg for vandhane og ballofixen, så vandet kunne løbe ind. Der skete dog ikke noget - jeg kunne ikke høre noget vand løbe eller se trykket stige på manometeret under pumpen (pumpen var slukket mens jeg forsøgte at hælde vand på). Hvad er der galt? Hvorfor kommer der intet vand på anlægget?

Jeg har prøvet at åbne de to ballofixen til gulvvarmen for at se om der kom vand ud. Der kommer vand ud.

For mig giver det ingen mening, at der er et så stort et tryk, at jeg ikke kan hælde vand på anlægget samtidig med at manometeret viser, at der ikke er vand på anlægget. Kan det være noget luft i anlægget, der volder problemer?

Håber nogen har nogen gode forslag.

Da det kneb med at varme huset op så jeg at der... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Super at du har fået det til "at køre".

Du kan udmærket montere et manometer på den ene aftapningshane. Så behøver du ikke at tappe vandet af igen. Efter montage åbner du blot hanen, og så viser manometret anlægstrykket.


Søren O

Så kom der et manometer på der virker. 2,5 bar er nok til den høje side.

Så ud over et lav tryk på anlægget, så var mit fastmonteret manometer defekt. Men der er varme.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis