Badeværelse Ny 1. Sal

Hej. 

Jeg er i gang med at lave helt ny 1. Sal, på nye spær og bjælkelag. Der skal laves 4 værelser, badeværelse og et teknik/depot rum. Jeg skal snart til at isolere bjælkelag og ligge 25 mm spånplade med spor. Planen var at ligge hele gulvet i en flade, også sætte skillevægge derpå bagefter. Men afløbet i badeværelset skal jo ligge 3 cm lavere end tilstødende rum.

Må gulvet udenfor brusekabinen være i niveau med rum ved siden af, hvis jeg laver en kant i brusekabinen på 1.5 cm og så 1.5 cm fald til rist? Eller skal jeg have savet af alle spær for at komme under gulv ved siden af? 

Hej.  Jeg er i gang med at lave helt ny 1. Sal, på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige gennemgået den problemstilliong med en proff. gulvmand. Vinyl lægges på gulvgips / fermacel. Uden for faldområde (toilet og håndvask ) lægges blot et lag mere på. Så spartler de op i faldområde ( bruse niche ) Sådan at der er fald til rist. Denne skal være en der er beregnet til vinyl, så det kan skrues sammen. 

Han mente i øvrigt at vinyl er eneste godkendte gulv belægning i vådråm når der er organisk materilale under. 

Vinyl bliver limet på og trådsvejset så det er som et stykke. Den lægges 10 cm op ad vægge og så kan man komme med vådrums membran bagefter på vægge som kan gå ud over vinyl. ALDRIG vådrums sikring under vinyl det er tæt i sig selv. 

I en lignende tråd der kører nu har jeg link til monteringsvejledning på gulv til både fliser og vinyl. Så mon ikke min proff. gulvlægger taler godt for eget produkt. Når det er sagt så har jeg tidligere haft vinyl i bad på 1. sal Det har jeg lavet om for ca. 15 år siden. Og det har jeg faktisk fortrudt. Jeg vil anfalde vinyl




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-11-2018 15:49:21

Jeg har lige gennemgået den problemstilliong med en proff. gulvmand. Vinyl lægges på gulvgips / fermacel. Uden for faldområde (toilet og håndvask ) lægges blot et lag mere på. Så spartler de op i faldområde ( bruse niche ) Sådan at der er fald til rist. Denne skal være en der er beregnet til vinyl, så det kan skrues sammen. 

Han mente i øvrigt at vinyl er eneste godkendte gulv belægning i vådråm når der er organisk materilale under. 

Vinyl bliver limet på og trådsvejset så det er som et stykke. Den lægges 10 cm op ad vægge og så kan man komme med vådrums membran bagefter på vægge som kan gå ud over vinyl. ALDRIG vådrums sikring under vinyl det er tæt i sig selv. 

I en lignende tråd der kører nu har jeg link til monteringsvejledning på gulv til både fliser og vinyl. Så mon ikke min proff. gulvlægger taler godt for eget produkt. Når det er sagt så har jeg tidligere haft vinyl i bad på 1. sal Det har jeg lavet om for ca. 15 år siden. Og det har jeg faktisk fortrudt. Jeg vil anfalde vinyl



 Det var lige det svar jeg søgte! Snakker vi 13 mm gulvgips? Altså 1x13 udenfor fald område, og 1x13 i bruse niche? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det var sådan jeg opfattede det Altså 2 lag uden for faldområde. Men inden du helt går i gang ville jeg kontake gulvfirma og spørge om det er metoden hvis de skal levere. 

I gamle dage lagde man trekantlister i hjørnet imellem gulv og væg, det må man ikke. Det er så meget svært at få hjørnet til at være helt tæt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også