Radiator størrelse -

Jeg synes ikke de radiator vi har i huset holder rum / rummen lune selv om de er sat på 4.

Stuen er f.eks 9x4m = 36kvm

Der sidder 2 radiator i rummet på 90x60cm alder ukendt da vi købte huset i januar 2017


Findes der en tommel regel for en radiator størrelse så man kunne optimer hjemmet. 

Vi oplever dette problem i hhv. I vores stue, 2 børneværelser. 

Huset har solide vægge på 37cm, begge gavler er efterisoleret med 150mm papiruld. 

Kræver det nye radiator, termostater, etc. 

Huset har fjernvarme

Jeg synes ikke de radiator vi har i huset holder... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor meget isolering er der i loft / tag og hvilke ruder har du i huset. Det kan jo være at det vil være en bedre ide at nedbringe varmetab i stedet for at fyre mere op for radiatorerne.

Der er 300mm på loftet og der er ligeledes isoleret mellem etagen med 150mm i loft/gulvet. 

Der er kommet nye bondehusvinduer i hele huset i sommer 2018 som er lavenergi samt lyddæmpen glas. 

De er ligeledes isoleret på ny med mørtelfuger så det er ikke vinduerne der er problemet i stueetagen

Gregeren skrev den 27-10-2018 19:18:47

som en løsning ny og her, kan du skrue pumpen et trin op, og på den måde få mere energi i sine radiatorer.

Dog koster det på afkølingen, som vil være utilfredsstillende.

Den langsigtede løsning må derfor være at få en større varmeflade. Hvis du ikke kan holde varmen nu, får du store problemer når det for alvor bliver koldt.

 Ja kunne man jo, heldigvis har jeg en ny brændeovn som kan gøre vi kan holde varmen når det bliver koldt 😁

Men kan jo se når jeg læser hos en grossist som sælger radiator at mine er for små til rummet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis