Tagrumsventilation med muret gesims

Som tidligere skrevet skal jeg have lavet ordentlig tagrumsventilation.

Der er dog forskellige ting der tricker lidt.

1: Det er muret gesims og der er muret helt op under tagpladerne, så princippet med at 1/100 af ventilationen skal komme op under tagudhænget i hver side, ryger lidt her.

2: Det er udnyttet tagrum, der er efterisoleret. Så ventilationen mellem skunk og øvre tagrum er minimal. Der er rockwool helt ud til lægterne. Det bliver nogenlunde holdt på afstand fra tagpladerne af lidt forskalningsbrædder sat fast på indersiden af lægterne. Altså er der kun fri passage mellem lægter og tagplade.

3: I tilbygningen hvor der også er efter isoleret på loftet (ikke udnyttet) har jeg konstateret at forrige ejer har haft skubbet rockwoolen helt ud til der hvor den murede gesims går op til tagpladerne, dvs også næsten hele vejen rundt om bunden på spærerne.

4: 1/3 af loftet er skråvæg uden skunk pga trappe/“Hall”. Så har ingen ide om hvordan der ser ud bagved.

5: Vi overtog huset 1 marts, og tilstandsrapporten nævnte at der manglede gangbro på loftet, det var i denne forbindelse at vi blev opmærksomme på isoleringen næsten helt ud til tagpladerne. Dette er ikke nævnt i tilstandsrapporten, så ansporet af tidligere tråde om dette emne, har jeg anmeldt det til ejerskifteforsikringen. Jeg venter stadig på svar, men deres udsendte “sagkyndige” mente det kunne klares med 4 stk taghætter/rygningshætter. Jeg er selvfølgelig ikke enig.

Det blev et lidt langt indslag, men håber der er nogen som har nogle erfaringer, evt. løsninger, input eller bare kommentarer :o)

Bedste hilsner

Klaus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Orla

Mange tak for svar. Er der et sted jeg finde det på skrift?

Mvh

Klaus 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis