LED skydelysdæmper til korr. - så tæt på at virke, men alligevel ikke...

Goddag.

Nu har jeg læst samtlige tråde, og prøvet at kopiere alle jeres gode løsningsforslag over på min opsætning, men efter et utal af forsøg, så må jeg endelig give op!

Jeg har en stue med to afbrydere og to lampeudtag. I det ene udtag er en almindelig lampe (med pære fra Ikea) og i den anden er en lampe med 16 små LED pærer.

Jeg har prøvet at installere en skydelysdæmper fra FUGA som er beregnet til LED (506DA219). Og jeg har fået det til at virke således, at jeg godt kan tænde og slukke på lyddæmperen og justere lysstyrken, men kun hvis den anden alm. afbryder står på tænd funktionen. Hvis den anden alm. afbryder står på slukket, så kan jeg ikke tænde på lysdæmperen. Jeg kan også tænde og slukke på den alm. afbryder, men det er enten tænd eller sluk, så hvis jeg sætter fjeder på, så kommer den enten til at være konstant tændt eller konstant slukket.

1. billede: Afbryder hvor der skal monteres lysdæmper (original opsætning af ledninger)

2. Billede: Samme afbryder som billede 1., dog hvor man kan se alle ledninger.

3. billede: Den anden "alm." afbryder i stuen, hvor der skal sættes fjeder i.

4. billede: Dette er den opsætning (med lyddæmperen), som giver det bedste resultat, hvor den kan tænde/slukke osv. Det gør ingen forskel på resultatet om den sorte er sat til eller ej?
Hvis jeg fjerner en af de sorte på den alm. fjederafbryder (fra blå væg), så er det kun den ene lampe i stuen som virker.

I starten kunne jeg ikke slukke lampen overhovedet, der blev jeg nød til at skrue en alm pære i den ene lampe før jeg kunne slukke dem begge helt. Med en anden løsning stod de bare og tændte og slukkede og skrue op og ned. Jeg har efterhånden prøvet så meget, at jeg ikke kan huske hvad der er hvad, så jeg mangler desperat lidt ekspertråd, til at komme i mål! På forhånd tak!

Goddag. Nu har jeg læst samtlige tråde, og prøvet... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Imaster skrev den 16-09-2018 21:02:45

Men derfor er P klemmen jo stadig P klemme selv om fasen ikke sidder i den. (Som du ev elmand os selv skriver)

 Jeg får også lyst til at blande mig i koret. P klemmen hedder P og ikke hverken L/P eller nederst, øverst eller andet. Det er en skam, at underviseren på teknisk skole ikke har styr på termerne.


fase

Poelsemanden: Jeg er ret sikker på at du ikke kan vide at " sådan bliver alle nye lærlinge lært på skolen"  Jeg er ret sikker på at du kun har været på en skole, og måske kun i en klasse. Og jeg er ret sikker på at du har misforstået noget. Eller også har læreren stået med afbryder eller en tegning hvor P klemmen netop der sad nederst. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis