Bjælkehus med råd? (Akut)

Vi har underskrevet en købsaftale og vores 6 dages fortrydelsesret er hermed påbegyndt. Det er en ældre bjælkehus fra 1970. Det er i god stand, men har følgende nævnt i tilstandsrapporten:

  • K2 Der er trænedbrydning i ydervægge mod syd, øst og vest.
  • K2 Der er trænedbrydning i stolpe nederst mod sydøst.

Vi tæller ca. 6 bjælker der skal skiftes.

Men nu er vi blevet nervøse. Hvor meget vil sådan et projekt koste? Jeg ved det er svært, hvis ikke umuligt, at lave et skøn på baggrund af ovenstående information. Men måske I ved om det er et projekt til 30.000, 80.000 eller 300.000.

Jeg har set en masse projekter på nettet, men ingen nævner pris. Det skal naturligvis laves af en faglært tømmer.

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak. 


/Philip 

Vi har underskrevet en købsaftale og vores 6 dages... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

ideen kunne være god nok med og beklæde med ny face beklædning, da man så kan skære det der er råddent ud og indsætte nyt tømmer, men mon ikke den nye br18 så skal overholdes mht isolering grad mv hvis huset skal beklædes og isoleres udefra

sådan en hus kan hurtig blive skruen uden ende da der er utrolig meget der kan være galt mht råd/nedbrydning.

hvordan er tagkonstruktionen, spær enderne er der råd i dem 

Natur skrev den 17-09-2018 11:30:55

@Orla - jo, men hvis man alligevel påtænker at bygge nyt, indenfor en overskuelig tidshorisont - er det så ikke blot "penge ud i det blå" at reparere?  Huset vælter jo ikke sådan lige..?

 Er det ikke penge ud af det blå og købe huset og så om nogen år bruge penge på og rive det ned. En nedrivning er ikke helt billigt og når der så skal bygges så kommer der lige jordbund undersøgelse osv oveni

Når jeg ser hvad huse koster på Amager -   - så kan det faktisk være en god investering.. hvis der har været et bud - bare på grunden - til 2,6   - så er det jo ingenting for huset.. Men jeg ville så bruge pengene på at bygge nyt, og blot "holde huset stående" indtil da..
Men hvor er jeg glad for, at det ikke er vores budget, der skal betale de sindssyge priser.. (sidder lige og kigger på et rækkehus i dårlig stand på 91m2 / 252 kvm grund - til 4,6    )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bevares - det er ikke billigt.. Mit hus har til gengæld steget 100.000 om måneden siden jeg købte det for et halvt år siden, og jeg har måske smidt 100K i det . Så også bare for at sige, at tør man spille friværdi spillet, er der også penge til renovering, nybyg i KBH.


Mvh Troels

Da både Kbh og Amager sælger huse på bud, bliver jeg lidt urolig over, at I fik huset og grunden med 350.000 i afslag. Ikke engang solgt til prisen får en jydenæse til at løbe i vand. Der er mere skummelt i den handel. Måske I har overset noget? Servitutter?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis