Hus - høj fugtmåling ved afløb

Hej,

Vi ser på hus, hvor tilstandsrapporten har en K3'er omkring manglende vedhæftning til underlag på vægfliserne.

Med en fugtmåler har vi kunne konstatere meget høj fugt omkring afløbet - den kunne ikke måle højere, så det er ikke bare "normal" fugt. Der er ingen bemærkninger i tilstandsrapporten omkring afløbet.

Hvor bekymret skal man være? Er det op med hele gulvet for at udbedre det? ... Og hvad mon en ejerskifteforsikring vil sige til problemet?


 

Hej, Vi ser på hus, hvor tilstandsrapporten har en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@KSC tak for svaret. Som nævnt er det ingen anmærkninger på afløb i brusenichen, i tilstandsrapporten. Der er derimod en K3 på vægfliserne i brusenichen. Derfor er jeg i tvivl om, hvad en ejerskifte evt. vil sige til problemet (hvis der er et). Jeg kunne jo frygte man ville forsøge at skyde skylden på vægfliserne og sige det må sive deroppe fra.


 

Eiberg skrev den 25-08-2018 11:29:10

@KSC tak for svaret. Som nævnt er det ingen anmærkninger på afløb i brusenichen, i tilstandsrapporten. Der er derimod en K3 på vægfliserne i brusenichen. Derfor er jeg i tvivl om, hvad en ejerskifte evt. vil sige til problemet (hvis der er et). Jeg kunne jo frygte man ville forsøge at skyde skylden på vægfliserne og sige det må sive deroppe fra.

 Selvfølgelig vil de prøve at komme udenom med henvisning til at det kan være en følgeskade af noget, som ligger så tæt på hinanden.

I alle tilfælde dækker ejerskifteforsikringen ikke fordi det ikke er en skjult skade mere. Det er nu en skade, som du har kendskab til på forhånd og dermed ikke omfattet af ejerskifteforsikringen. Det er selvfølgelig dem der skal løfte bevisbyrden omkring dit kendskab, men formelt set er det svindel at anmelde den skade efter indflytning.

Det rigtige i dette tilfælde vil være at tage den selv, hvis I bare må eje det hus eller konfrontere sælger med dit fund og så få dækket dele eller det hele den vej. 

@jetz lige nu er udgangspunktet også selv at æde den, hvorfor jeg er ved at indhente overslag på worst case/best case, for at handle et yderligere afslag.


 

Hej,

Problemet er det samme uanset om det er væg eller gulv. Vægen er bygget op af forskellige materialer.


/K

Hvor er der pt. en kendt dokumenteret skade omkring gulv og afløb? Jeg ser den ikke. Og der er så vidt jeg kan forstå ikke nævnt noget om fugt eller dårlige fuger.


Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 25-08-2018 14:54:49

Hvor er der pt. en kendt dokumenteret skade omkring gulv og afløb? Jeg ser den ikke. Og der er så vidt jeg kan forstå ikke nævnt noget om fugt eller dårlige fuger.

Der er pt. ikke en kendt skriftligt dokumenteret skade - man kan sige der er mistanke om en skade, ud fra det vores egen byggesagkyndige målte.

Som nævnt er der intet i tilstandsrapporten omkring afløbet, kun at der er fliser med manglende vedhæftning på væggen.


 

Nemlig, derfor mener jeg du står stærkt over for forsikring.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 25-08-2018 15:04:44

Nemlig, derfor mener jeg du står stærkt over for forsikring.

 Han står stærkt på samme måde, som hvis man skriver lidt ekstra på ved indbrud. Det er pokkers svært for forsikringen at bevise, men det gør det ikke mere rigtigt. Han har viden omkring opfugtning fra en professionel part. Det kan være en skade eller det kan være ingenting. Tilbageholder han denne viden ved en anmeldelse til ejerskifteforsikringen er han ikke i god tro.

 

Jeg ville ikke gå i panik og lade det give udtryk i størrelsen af afslag i prisen. Hvis huset ellers er det rette hus, så ville jeg købe det uanset afslag eller ej. Herregud man kan ikke helgardere sig, der vil altid komme noget. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jetz skrev den 25-08-2018 16:34:08

 Han står stærkt på samme måde, som hvis man skriver lidt ekstra på ved indbrud. Det er pokkers svært for forsikringen at bevise, men det gør det ikke mere rigtigt. Han har viden omkring opfugtning fra en professionel part. Det kan være en skade eller det kan være ingenting. Tilbageholder han denne viden ved en anmeldelse til ejerskifteforsikringen er han ikke i god tro.

 

 Jo, men det hele bunder jo i ren bekymring, der er lavet fugtmåling i et gulv 2 timer efter et bad... Der er på ingen måde dokumenteret sikkerhed for at der er et problem. Det vil jeg på ingen måde sidestille med at svindle.

Hvis man kunne stole på de foretagne målinger, var det en helt anden sag, og så kan vi snakke om at handle i ond tro.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis