Valg er lægter/regler til loftskonstruktionen?

Hej kloge lav-det-selvere   

Jeg er ved at lave et større værksted, med nye gulve, vægge, loft osv.

Har brug for råd til valg af lægter/regler til loftskonstruktionen.

De afbillede bjælker sidder med 3 meter afstand.

Der skal 15 mm 122x 244 cm. OSB-plader på loftet.


Vil i skrue Reglar direkte på bjælkerne, eller hvordan vil i opbygge det? (Jeg skruer lasker på i Spærtræ, hvis det ikke er i vater)

Det er jo et langt spænd, så tænker at lægter på ingen måde er stive nok over så langt et spænd?!


På forhånd tak 

Hej kloge lav-det-selvere     Jeg er ved at lave... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Søren.


Tak for dit svar.
Det lyder som en løsning der ville kunne stive det godt af, samtidig med at der vil være yderligere at skrue i til min forskalling af loftet.

Så kunne jeg evt. ofre nogle reglar på dit forslag, og så bare forskalle med taglægter eller hvad tænker folk?


Hvad tænker I andre om denne løsning?
Jeg er jo på ingen måde ude på at lave noget som ikke holder, men samtidig vil jeg heller ikke ødelægge rummet med mange lodrette stolper, da rummet så bliver ubrugeligt grundet alle forhindringerne

Jeg synes @Søren O's forslag lyder fornuftigt.. det ødelægger rummet, hvis du skal have understøtninger..  (men sørg for, at man ikke bliver "fristet" til at bruge loftet fra oven af - hvis det ikke er dimensioneret til det)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har rigeligt med loftsplads, så jeg bliver ikke fristet. Bare rolig.

Jeg betaler gerne den "pris", for at undgå yderligere understøtninger end de nuværende 4

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også