Konstruktion af indendørs trin

På grund af niveauforskel mellem rum (~45 cm) skal jeg have bygget et trin. Rummet, hvor trinnet skal bygges, har lige nu et råt, nyslebet betongulv (hvor der skal fliser på) samt rå, pudsede vægge (der bare skal males). Trinnet skal være omkring 90 cm x 150 cm (og 20-25 cm højt), og det skal skjule nogle installationer, så det kan ikke stå direkte på gulvet over det hele. For at integrere trinnet i rummet bedst muligt, tænker jeg at dække oversiden med fliser og de lodrette flader med puds. Ny er spørgsmålet, hvordan jeg skal bygge trinnet?

Jeg har overvejet tre konstruktioner:

1) Bygge den i rent træ, lave fødder og top/sider af krydsfinér. Jeg ved ikke, om det vil blive svært at pudse/lægge fliser på krydsfinér?

2) Bygge den i rent gasbeton. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor let det vil være at få gasbetonen til at blive lige pga. installationerne; desuden er betonen heller ikke helt lige tæt på installationerne. 

3) Benytte en trækonstruktion for at få at opnå plane flader overflader, både horizontalt of lodret, som herefter beklæder med gasbetonblokke (fx 5 cm multiplader), der nemt kan pudses/lægges fliser på.

Hvad ville i gøre?



På grund af niveauforskel mellem rum (~45 cm) skal... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Monter samlingen af vandrør i stødet - aldrig i trinet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også