Gasfyr løber

Vores gasfyr står og løber. Har fundet ud af at det er denne ventil den er gal med. Den lader til at lukke vand ud fra anlægget.

Må man selv skifte den? Og hvad hedder den? Synes umiddelbart den ser ud til at være simpel at skifte...

Vores gasfyr står og løber. Har fundet ud af at... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det drypper jo løbende derfra, så jeg er vel nødt til at føre det helt ned til afløbet?

Det er jo 3/4" nu, og der skal så et større rør under for at det kan opfanges uden sammenskruning. Det jeg ser oftest brugt er 40 mm afløbsrør som afslutter 20-30 mm under udløb. Så kan dryp nemt ramme ned i det. I dit tilfælde skal der sikkert 2 stk  45 gr. bøjning på, og så fastgøre røret imod væggen på en forsvarlig måde. 

Men en tragt med en slange fra kan da også i nød og betryg bruges. Det der betyder noget sikkerhedsmæssig er at vandet kan strømme ud i tilstrækkelig mængde ved eventuelt overkog. Altså ved svigt af alle andre systemer. Selv om en slange er knækket under en tragt kan den jo bare løbe over hvis katastrofen er under opsejling.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Køb en  3/4-32 overgang med nippel til afløbsrør, skru den op i Sikkerhedsventilen og kør fast afløb ned der slutter lidt over risren, så dryp kan ses.



 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg endte med slange løsningen, da det var noget jeg havde liggende. Hvis der bliver brok over det fra en VVS'er en dag, så kender jeg jo den rigtige løsning.  

Tak for jeres hjælp!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis