Forvirret over indvendig isolering

Hej alle sammen.

Er ny her, og håber i kan hjælpe mig. 

Har et hus fra 1864, som er fuldmuret. Og pga af fugtskade i bryggers har jeg måtte tage de gamle gipsplader ned og skeletsamt isolering. Og gulvet måtte også op. 

Mit spørgsmål lyder så på. Når jeg nu skal isolere igen, feks væg. Og søger på nettet finder jeg frem til at det min. Er 190 mm isolering der er lov krav. Og hvis det er rigtigt så skal jeg have bryggers et andet sted i huset på grund af plads mangel. Og syntes det er en jungle at finde rundt i. For har også fundet steder på nettet hvor de skriver max 100 mm. Pga fugt. 

Og har ikke mulighed for at isolere udvendig. 

Håber der er nogen der kan hjælpe. Evt til nogen steder hvor jeg kan læse om det. Eller med råd og fif. 

Mvh Daniel

Hej alle sammen. Er ny her, og håber i kan hjælpe... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke wedi, men en kalciumsilikat plade som Gregeren henviser til. Bl.a. Calsitherm plus som der bliver nævnt. Men der er flere producenter. Skal du bruge meget kan det med fordel sendes fra Tyskland.

Google kalciumsilikat plade og du vil finde hvad du søger.... men de er ikke gratis skal jeg hilse og sige.

Men lyder lidt som den eneste rigtige at gøre. 

Det vil jeg prøve at kigge på. 

Tak for jeres fine svar. 

Ja 700 kr pr kvm.  

Så løber det hurtigt op. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også