Forkert Mobilepay ..

Kom lige til at overføre et mindre beløb til en "forkert" konto på mobilepay....

Kan man efter overførsel få den "slettet" eller er det bare Sur røv...? som det hedder i Jydeland


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Kom lige til at overføre et mindre beløb til en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man uberettiget ved en fejl har modtaget et beløb og ikke vil tilbagebetale pengene, har man gjort sig skyldig i formuetab hos modparten.  

Frank Chr. skrev den 05-08-2018 14:05:13

Hvis man uberettiget ved en fejl har modtaget et beløb og ikke vil tilbagebetale pengene, har man gjort sig skyldig i formuetab hos modparten.  

 Men du svarrer ikke på hvordan man får sine penge retur?
Skal man slæbe vedkommende i retten?
Skal ens bank dække tabet?
Skal modtagerens bank dække tabet?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Frank Chr. skrev den 05-08-2018 14:05:13

Hvis man uberettiget ved en fejl har modtaget et beløb og ikke vil tilbagebetale pengene, har man gjort sig skyldig i formuetab hos modparten.  

 Der tror jeg nu du tager fejl. For modparten har selv indtastet oplysningerne, og efterfølgende GODKENDT dem. præcis ligesom med en bank overførelse. Det er bare at håbe på det bedste. 

Og ellers må du henvise til noget paragraf eller lign. der kan bekræfte det du siger. 



PinkHenrik skrev den 05-08-2018 14:15:55

 Men du svarrer ikke på hvordan man får sine penge retur?
Skal man slæbe vedkommende i retten?
Skal ens bank dække tabet?
Skal modtagerens bank dække tabet?

 bankerne dækker ikke i de tilfælde. eneste mulighed er at lave et personligt søgsmål. Men man skal nok op i store beløb før det kan betale sig at afprøve.


Men man kan jo altid ringe til sin banks hotline, og få svaret fra dem som arbejder med det, og har et indgående kendskab til reglerne.  

Jamen det er da et godt spørgsmål, om hvordan man får sine penge tilbage. Selv tænker jeg der selvfølgelig nok er en bagatelgrænse, men alt over måske 1.000 kr. her ville jeg nok selv anmode politiet om at tage affære. Forinden ville jeg naturligvis meddele den uretmæssige indehaver af mine penge, at jeg agter og melde det til politiet såfremt pengene ikke straks returneres - så må vi jo se om vedkommende har is i maven.    

Illisher skrev

jf. hvilke regler? Det moralske kodeks? :p  Man har selv tastet forkert, og efterfølgende godkendt den forkerte transaktion. 


Det er faktisk ret svært at finde noget jura omkring problematikken, men jeg fandt dette her. 

Citat: Østre Landsret. "har gjort gældende, at efter reglerne om condictio indebiti var modt. forpligtet til at tilbagebetale det beløb, han med urette havde modtaget". 

Overnævnte er i en sag om for meget udbetalt i løn ved en fejl. 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis