Forkert Mobilepay ..

Kom lige til at overføre et mindre beløb til en "forkert" konto på mobilepay....

Kan man efter overførsel få den "slettet" eller er det bare Sur røv...? som det hedder i Jydeland


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Kom lige til at overføre et mindre beløb til en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

ok, bruger ikke lige det system så tit

Bare af nysgerrighed.
Hvad sker der hvis der overføres penge til et nummer der ikke har mobilpay?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

det kan du ikke ens tlf nummer og visa kort bliver linket sammen hos mobilepay

jetdirect skrev den 03-08-2018 12:14:11

det kan du ikke ens tlf nummer og visa kort bliver linket sammen hos mobilepay

 Det var bare fordi at trådstarter skrev at han havde overført til et forkert nummer, og så var det jeg tænkte.
Hvis man "trykker" forkert nummer, er sandsynligheden vel ikke ret stor for at man dels rammer et "rigtigt" telefonnummer, samt at dette nummer har mobilpay (det kunne jo også være et fastnet nummer).
Det vil sige at begge numre skal have mobilpay, for at en overførsel kan finde sted ?

Skrevet af en mand der ikke endgang har en mobil telefon     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Man kan sagtens ramme et forkert tlf. Nr. Som “findes”. Har selv prøvet det. Under “aktiviteter” kan man annullere betalingen, så vidt jeg husker.


Træd ikke på mine ledninger :o)

korrekt begge parter skal have mobilepay

Hvis man er kommet til at sende pengene til et forkert nummer, har man krav på at få pengene igen, modtageren har altså pligt til at sende pengene tilbage.

Frank Chr. skrev den 05-08-2018 09:35:06

Hvis man er kommet til at sende pengene til et forkert nummer, har man krav på at få pengene igen, modtageren har altså pligt til at sende pengene tilbage.

 Men hvem skal sørge for at det rent faktisk sker.  Banken (din eller modtagerens)?
For hvis det nu drejer sig om et ganske lille beløb, og den "forkerte modtager" ikke har tænkt sig at tilbage betale, er det så via retten (privat søgsmål) eller hvordan?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Frank Chr. skrev den 05-08-2018 09:35:06

Hvis man er kommet til at sende pengene til et forkert nummer, har man krav på at få pengene igen, modtageren har altså pligt til at sende pengene tilbage.

 

jf. hvilke regler? Det moralske kodeks? :p  Man har selv tastet forkert, og efterfølgende godkendt den forkerte transaktion. Det er ligesom med banken, hvis du overfører til en forkert konto, kan du gøre indsigelse. Men vil modtageren ikke give dig pengene, så er det bare bad luck. Modtagerens bank, SKAL nemlig have lov af modtageren for at kunne tilbageføre pengene.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis