Bilsyn

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og påtænker at kører forbi syn i næste uge. Kan se der er kommet nye regler fra EU, med bl.a mulighed for at spotte flere fejl ved evt. omsyn.

Har nogen oplevet ubehagelige overraskelser med dette, og er der ting de har mere fokus på nu.

( udover det sædvanlige omkring periodisk syn )

Vh. Carsten


 

Har fået indkaldelse på min gl. Seat nu, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nye regler for syn af køretøjer

Den 20. maj 2018 trådte nye EU-regler for syn i kraft. Det betyder der ( bl.a. ) ,  skal checkes flere fejl ved omsyn...

Det er lidt forenklet ordene i den fremsendte indkaldelse - kan godt se der kan være misforståelser, men som jeg forstår kan få banale fejl på omstilling ende med  flere 2. gang.

Beklager db. svar foroven - ramte lidt for mange felter på mobillos.  


 

Hvis man googler det og læser feks på fdm. så er der ingen som omtaler at køretøjet skal gennemgåes igen udover det som den blev kasseret på, ved omsyn, kun at reglen betyder at feks pære som ikke lyser, skævt justeret lys osv find det selv giver omsyn hvor det før gav betinget godkendlse. Den mekaniker som lavede min udstødning forleden omtalte heller ikke det du siger ( fik min bil gennem syn i går) Det giver jo heller ingen mening at en bil som lige er synet, med feks en mangel skulle gennemgåes igen for den halve pris det vil da være en dårlig forretning for synshallen, som jo ikke længere et statslig.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Et omsyn er ikke til halv pris. I mit tilfælde er det med et afslag på 100kr. for en forkert justeret tågelygte ( som for to år siden er synet og godkendt), men der er flere penge i de ny regler.


fase


Der kan sikkert være forskellige priser, men der hvor jeg kommer koster synet 540kr og et omsyn 250 tæt på halv pris vil jeg mene. Vi snakkede lidt om det da jeg var til syn. Ifølge min synsmand er der ikke nogen penge i omsyn. Inberetningsgebyret er det samme som et helt syn  så er der moms og skat af det så er der ca en 50 tilbage ifølge min synsmand. men tråden handler jo om om synsmanden skal lede efter nye fejl ved et omsyn. Jeg ville gerne se det dokumenteret . Ydermere er et syn jo et øjebliksbilled. Alt på bilen kan jo gå i stykker  i det øjeblik man køre ud fra synshallen, men den gik jo stadig igennem ved synet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 30-07-2018 20:09:04

hej 

jeg havde godt set trådstarters formulering og opfattet det som bare uheldigt formuleret. 

Jeg mener ikke at der står at der kan spottes flere fejl ved omsyn, men at flere fejl som før gav betinget godkendt nu  giver omsyn. citat fra synsindkaldelse:

Reglerne betyder blandt

andet, at flere fejl nu skal tjekkes ved et omsyn. Så jeg mener at det hele bunder i en misforståelse.

 Nå er du ved at frygte de nye regler for omsyn   


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 31-07-2018 11:24:05

 Nå er du ved at frygte de nye regler for omsyn   

 Det forstår jeg ikke rigtigt kan du forklare nærmere.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det lød ikke helt som om du kunne følge trådstarterens undren, over de nye regler som der åbenbart er på vej, og nu er ved at indse, at der måske er noget om snakken.  


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 31-07-2018 16:27:05

Det lød ikke helt som om du kunne følge trådstarterens undren, over de nye regler som der åbenbart er på vej, og nu er ved at indse, at der måske er noget om snakken.  

   - man kan grine lidt af det ( de nye regler ), men i sidste ende kan det jo blive "lettere" ubehageligt, for mange af os. For dem som ikke roder så meget bil selv, vil regningen hurtigere appellere til køb af ny. Stigende grønne afgifter, har jo gjort det samme.


 

Ja skal man til omsyn for selv de mindste ting, bliver det jo ikke lettere/billigere af.

Dog er der nok mange, der "glemmer" at rette fejl, der kun får en påtale som det er i dag.




Vi prøver igen, i morgen --


Det lød ikke helt som om du kunne følge trådstarterens undren, over de nye regler som der åbenbart er på vej, og nu er ved at indse, at der måske er noget om snakken.  

 Vi er åbenbart gået helt fejl af hinanden. nej jeg kan ikke følge trådstarters undren. Min pointe er at trådstarter er helt gal på den. De nye regler giver bare omsyn til flere ting som før blev betinget godkendt. Prøv at se her https://www.applusbilsyn.dk/nyheder...iodisk-syn kontrollereman de simple ting som beskrevet så kan jeg ikke se at det bliver et problem. jeg mangler stadig dokumentation for at trådstarters påstand har noget på sig. Min bil blev synet i går uden omsyn.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis