Bygge ny væg

hejsa

i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at flytte til et andet rum i boligen for at få fred for larmen. 

jeg skal have bygget en ny væg i rummet, som skal være ca. 230 cm høj og ca. 330 bred, og der skal være plads til en dør.

Hvor meget vil det koste, hvor lang tid vil det tage og hvad skal man bruge af materiale?

hejsa i forbindelse med nabolarm har jeg valgt at... Vis hele indlægget
119 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke har isolering i din væg, har du lige bygget en stor tromme. 


fase
Christian M skrev den 11-02-2019 06:03:21

Så du har undladt isolering, i stedet for at få hentet noget? 

Jeg har aldrig haft problemer med at gipsen knækkede. Tror du har håndteret dem uhensigtsmæssigt. 

Hvad angår karmen, skal man aldrig bore for og bruge nogle tynde skruer. 

 Jeg har bare savet i dem stille og roligt så de blev tilpasset.

Jeg tror vidst at nogle af dem var knækkede fra starten, eftersom de var blevet smidt oven på hinanden da jeg fik dem leveret.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
uiyar skrev den 11-02-2019 00:23:46

så fik jeg skruet pladerne fast med den lyse side ud mod rummet, så de er rigtigt monteret

set med et tilbageblik, så synes jeg der er mange begynder fejl som gjorde at det egentlig ikke blev gjort ordentligt..

  • xl-byg havde glemte at levere rawplugs, det ser dog ud som at det er stabilt
  • det var stort set umuligt at skrue nogle af skruerne fast i trægulvet, så jeg måtte bruge en tang til at pille dem op igen
  • gipspladerne er et helvede at arbejde med.. de sviner og støver og knækker så nemt som ingenting.. selvfølgelig kan man bruge polyfilla til at lappe med
  • skillerumslægterne som xl-byg solgte mig var bøjede og besværlige at arbejde med og det gav lidt problemer når de skulle skrues fast
  • de tynde brædder fra karmsættet som man skruer på til sidst (jeg ved ikke hvad man kalder dem?) var meget tynde og lige ved at flække da jeg skruede dem i med skruemaskinen.. jeg skulle nok have været lidt mere forsigtig og brugt en skruetrækker til at få det sidste stykke af skruen skruet fast i dem
  • nogle af gipspladerne flækkede i hjørnet, så det blev lidt besværligt at skrue dem ordentligt fast
  • jeg har nok brugt lidt for mange skruer på nogle af pladerne
  • xl-byg glemte at levere isoleringsmaterialer til at sætte mellem gipspladerne, så jeg har ikke rigtig noget til at isolere med

Du mener ikke HELT SERIØST, at alt dette er XL-Byg's skyld.. ??   
Hvis "de har glemt" at levere noget - så har du jo din ordrebekræftelse/faktura - så skal de jo bare levere..  
Skillerumslægter er ikke 100% lige - de kan være krumme - til en vis grad - men det betyder jo intet, når de monteres korrekt..
At du forsøger at skrue karmsæt på - nok med for store skruer - uden for boring.. det er ej heller XL-Byg's skyld..   

At du forsøger at give andre skylden for dine manglende evner / manglende vilje til at lytte efter gode velmenende råd..     

Ja, dette er IKKE pænt skrevet.. men at svine et byggemarked, fordi du har negligeret stort set alle råd herinde - DET er sgu dårlig stil!!  

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Natur, fis nu bare ud af tråden med dig. Jeg skrev jo netop at der var en masse begynderfejl som gjorde at det ikke er blevet lavet ordentligt. Begynderfejl. Læs hvad folk skriver til dig, istedet for at sidde og hidse dig op, pattebarn.

Hvis du har savet gipspladerne til så kan jeg godt forstå de knækket for dig. Normalt skærer man med en skarp kniv igennem det ene lag pap og så knække man den over på et fast underlag og skærer pappet over der. 

Og så tror jeg altså heller ikke på at XL byg er skyld i det her.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Er der slet ikke andre end mig der tror at der er en trådstarter der tager voldsomt pis på det hele? Underholdende er det dog - især billederne af væggen

It has crossed my mind!


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Fup eller ej. 

Forummet er selvfølgelig til for at komme med gode råd og hjælpe andre. Knap så tekniske spørgsmål såvel som ret komplicerede spørgsmål.

Tager virkelig hatten af for alle de medlemmer her på forum som kommer med mange gode brugbare råd og hjælp i deres fritid- og det koster ingenting at få den hjælp

Byggemarkederne annoncerer jo så tit med byggerådgivning for private og erhverv - og hvor folk som trådstarter selvfølgelig henvender sig. De burde jo vide bedst - eller sådan plejer man at sige - men desværre er det ikke altid sådan.

Set tilbage på denne tråd - så ligegyldigt hvor meget man vil selv så kan det nogle gange bedre betale sig at få en håndværker til at udføre arbejdet. Hvis man selv prøver og man skal gå og irritere sig over resultatet - så har man principielt ikke vundet noget. Men man er til gengæld blevet en oplevelse rigere. Og når man har gjort sådan 10-15 gange så ender man på dette forum og giver andre de råd og erfaringer man selv har erfaret.

  


Eller været så heldig at have sin gang i mange år på byggepladser o.s.v , så skal man holde øjnene meget lukket hvis man ikke ser en fidus en gang imellem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også