Afslutning af tag ved tagfod

Hej LDS

Er det mig der er helt galt på den, eller er den her afslutning ved tagfod helt hen i vejret? 

Det er en ejerskifteforsikringssag hvor der manglede afstandslister under lægter, men jeg vil da mene at den afslutning de har lavet er helt hen i vejret, de siger til mig det er rent kosmetisk? 

Hej LDS Er det mig der er helt galt på den, eller... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Selvfølgelig er husejer ind over. Det skal måske nok holde tæt, men det ser helt frygteligt ud. 

Tagrenden og tagfod skal hæves. Du må have fået en skrivelse om hvad forsikringsarbejdet ville indebære. 

Mht gavl, har Lindab en vindskedeinddækning

Iøvrigt enig i at klagen skal gennem forsikringen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Maf der kommer vindskedeindækning på, jeg har bare stoppet arbejdet da jeg mener at det ikke er efter forskrifterne.. De har selv skrevet i tilbuddet at de vil hæve tagrenden til korrekt højde, men uden at ændre tagfod kan de ikke hæve den og de siger at de ikke skal ændre tagfod iflg. tilbud..  Men hvis man ikke kan hæve tagrenden uden at hæve tagfod så har se sku da taget røven på mig.. De siger desuden der ikke er noget der hedder korrekt højde for tagrender.

Hvem er "de"? Håndværker eller taksator? Du skal kommunikere gennem taksator. 

Korrekt placering af tagrende er foreskrevet af producenten(lindab). 

For at den kan opnåes, kræver det korrekt placering af fodplade, plan med taglægter, op til en cm over, men ikke under. Også foreskrevet af lindab. 

Forelæg forsikringen dokumenter fra producenten, så synes jeg egentlig ikke de har så meget at komme efter. Som sagt via taksator

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv at tage et billede fra gavlen. Ser ud som om, når der kommer fart på vandet at det skyller forbi tagrenden? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Men som jeg ser det er der tagpap undertag, er det korrekt? Hvis tagrender skal sidde højere skal de monteres over fodblik fra undertag. Elles udgør det en stopklods for højden.


Elektronikteknikeren

Maf "de" er tømrerfirmaet, jeg må prøve at spule vand på taget og se om det render ud over tagrenden. Taget har en hældning på 17 grader, så det er ikke voldsomt stejlt.

Det her billede er fra inden de pillede taget ned

Gregeren der er ikke tagpap undertag, men banevare diffusionsåbent.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis