Gammel brønd

Hejsa 🌞

Er ny her på siden og håber på gode ideer og råd 🌸🌺

Hvad skal der gøres ved en gammel brønd ,hvis der skal bygges hus ovenpå ?

Skal den fyldes op ?  Eller tørre brønden ud når den ikke bruges mere 

Hejsa 🌞 Er ny her på siden og håber på gode ideer... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville klart beholde den, med de dyre priser på vand. Du kunne evt lave det med et kælderum  i gulvet på 1m2 , 50cm højt en god pumpe , plads til øl, samt et ventilationrør og tomrør til videre udførelse

Jeg vil som tidligere nævnt absolut anbefale at kontakte foreningen for brøndejere. 

Der kan godt ligge et krav om korrekt sløjfning af brønden ved tilslutning til "offentlig" vandværk.


Søren O

Ved vi overhovedet om det er en brønd brugt til drikkevand?

Jeg ville sløjfe den og forsyne mig med vandværksvand hvor der er nogen der sikrer rent vand for mig.

Mine forældre havde indtil for få år siden 2 brønde på deres grund, ingen blev brugt til drikkevand. Kommunen kom og lukkede den ene brønd (den de kendte til). Den anden bliver brugt til at vande fra.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vi fik lukket en gammel brønd sidste år, på en en faldefærdig landejendom vi har købt til nedrivning.

Vi ville også helst have beholdt den men den var "desværre" registreret, så det kostede os 500 kr i måneden at have den, selvom der ikke havde boet nogen på ejendommen i 20 år og så lå den lige midt i gårdspladsen. Vi gav 6500 for at få den sløjfet af et godkendt firma, som sørgede for at slette den ved kommunen.

Så må vi se om vi "kommer til" at grave en ny mindre brønd i fremtiden. Den gamle var cirka 4-5 meter dyb.

Annonce

Nogen herinde der har erfaring med et firma i Furesø kommune der sløjfer en brønd til rimelig pris ??

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis