Slebet gulvvarmeslange tynd.

Hej LDS'er

Er igang med renovering af mit hus og skal til at lægge fliser i mit bryggers. Da der i forvejen er lagt gulvvarme og nye fliser i gang, af tidligere ejer, fortsætter jeg med samme flise. 

Da det tidligere ejer har lavet er noget sjusk ville jeg fjerne jeg nogle fliser i gangen som var skruk og lå skævt, så jeg kunne lave en pæn overgang til mit bryggers.

Her opstod så mit problem. Jeg var i gang med at slibe fliseklæberen af gulvet, da jeg stødte på en gulvvarmeslange som lå lige under fliseklæberen. Man har åbenbart valgt at lægge slangerne direkte på soklen ude ved hoveddøren, i stedet for at fjerne noget af soklen. Derfor lå den lige under fliseklæberen.

Så nu er spørgsmålet hvad jeg gør ved den beskadigde slange. Har målt mig frem til at det er en 16mm slange, og korden (flad flade der er kommet af at jeg har slebet på den) er 7mm. Det giver dermed en pilhøjde (den del der er slebet væk) på 0,81mm. Dvs at der burde være 1,19mm tilbage af materialetykkelsen.

Hvad ville i gøre? 

Lade det være som  det er?

Lime noget overflade på, f.eks. Bondic?

Banke røret fri og lave en samling, f.eks. med en 90 graders fitting?


Håber der er nogen der har lidt erfaringer med det, da jeg ikke ønsker at brække hele gangen op.

Takker.. Martin Pedersen

Hej LDS'er Er igang med renovering af mit hus og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, men det bliver den snart igen, og det er lavet af en VVS'er. Selvfølgelig er det mit eget problem hvis den nye samling her bliver utæt igen, men derfra og så til at brække 70 kvm gulv op for at tjekke resten er der nu lang vej. 

Det kan slet ikke svare sig at bruge forsikringen til de lille en skade.

Hvis du gider hugge 70 kvm 5 år gammelt gulv op for at tjekke om der er andre slanger der ligger uhensigtsmæssigt, selv om det er tæt og fungere, så har du for meget tid/for mange penge.. Det er jo hul i hovedet når man betaler for en forsikring som dækker hvad der nu kunne komme på resten af gulvet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis