Afstivning af bordplade med profilrør

Hejsa.

Jeg laver spiseborde og har frem til nu afstivet bordene med regler på højkant. Dog synes jeg ikke dette er en helt optimal løsning, og overvejer derfor at benytte hul-profilrør istedet for. Er der nogen der har erfaringer med dette, og en viden om det kan afstive bordpladen. Det skal typisk bruges til bordplader på mellem 1500mm og 2500mm.

Mvh Simon

Hejsa. Jeg laver spiseborde og har frem til nu... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal da skære RHS profilerne i gering og svejser dem sammen i hjørnerne. På nogle borde er der svejset lapper med hul til en skrue til fastholdelse af bordpladen indvendig på profilet, så de kun er synlige nedefra.


fase

Evt en ramme i vinkeljern som afslutning på pladen med ben der krydser inde under. Jern bestilles helt som sort uden rust vaskes med fortyndet og lakeres


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej Simon  

Jeg ved godt, at det er et gammelt indlæg, men står selv og skal til og lave et sådan bord, kan du evt smide et billede op af hvad du har gjort med afstivning, samt evt. dele dine erfaringer ud?

Jeg skal også lave et bord, jeg har tænkt at lave en ramme i 30x30x2 eller 40x20x2 på højkant. De røde prikker er skruehuller.

Mvh.

Mikkel


Glem at lave afstivningen med vinkeljern. I forhold til styrken bliver det alt for tung. 

Hulprofil f.eks. 30x60x2 er væsentligt stærkere end 30x30x3, men fylder også noget mere. Mener også det findes i 25x50.

Husk at skruehuller svækker styrken at rørprofilet, så skal der bores, så undgå at bore for store huller.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også