At undgå ektromagnetisk stråling i hjemmet (EMF)

Foruroliget af den megen omtale på nettet om, at vi i stigende grad omgiver os af el-forbrugende maskiner:  PC- mobiler - fjernsyn - microovn - vaskemaskiner - tørretumblere og køkkenmaskiner mv, og altså  næsten konstant udsættes for en sky  af skadelig stråling, besluttede jeg at gøre noget ved det.

Som sagt, så gjort: Jordspyd i haven, loddede forbindelser til 1) håndledskænke foran PCen, og 2) kobber-strømpe tværs over sengen. Omhyggeligt udført, da jeg ikke kan teste forbindelsen - men regner den for god, da brønden i haven viser grundvand på 5 meters dybde. Alle væg-kontakter slukket for natten.

Og så - første nat - anbringer jeg min bagdel på strømpen, læner min tilbage med dynen i vished om en særlig afslappende søvn. Det tog mindre end 20 sekunder at blive kaldt tilbage til virkeligheden: Strømpen var strømførende! Sådan føltes det i hvertfald. En ubehagelig kløende fornemmelse. Flere forsøg på måling. Afmontering.

Det store spørgsmål er så: Hvad var det jeg oplevede? Ethvert forslag - selv de mest alternative - modtges med kyshånd.

Det skal lige med, at jeg med vilje fravalgte husets egen jordforbindelse.




Foruroliget af den megen omtale på nettet om, at... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

 Nu er wikipedia selvføligelig ikke hardcore videnskabeligt, men alligevel - et Faradaybur stopper både felter og EM stråling, men afhængingt af maskestørrelsen , citat slut ...

Så skulle man ikke kunne modtage radio inde i et drivhus og hvad med lys det er også elektromagnetisk stråling .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det kommer helt an på maskerne i dit bur.
Hvis hullerne er mindre end bølgelængden vil de blive blokeret.
Tilpas fintmasket kan du filtrere de enkelte bølgelængder af lyset delvist væk.
Se evt. her:
http://www.sciencemag.org/news/2009...lock-light

Mht. dit drivhus eksempel vil en elefant ikke kunne komme ind (uden at ødelægge drivhuset selvfølgelig), men en mus vil ingen problemer have :-)


 Aldrig gå ned på udstyr!

Lys bølgelængde er i nanometer længden - så enig med Borst der.

Men interessant med radioen. FM Båndet er omkring en meter, så måske kan der høren en effekt på sådan en radio.

Mere måske hvis der er en langbølgeradio - men sådan har jeg ikke til at teste ( og heller intet drivhus)

Silas skrev den 24-05-2018 18:10:49

Lys bølgelængde er i nanometer længden - så enig med Borst der.

Men interessant med radioen. FM Båndet er omkring en meter, så måske kan der høren en effekt på sådan en radio.

Mere måske hvis der er en langbølgeradio - men sådan har jeg ikke til at teste ( og heller intet drivhus)

I de gode gamle dage, altså da jeg var ung og smuk, sagde man at trådnettet skulle ned på 1/10 af en bølgelængde før dæmpningen begyndte at sætte ind for alvor.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Et drivhus kan ikke virke som faradays bur, med mindre det er forsynet med sider og tag af metalplader eller fintmasket net, så, hvorfor der lige er valgt et drivhus som eksempel, er lidt uforståeligt.


fase
Annonce

Jeg har det fra DMI , et drivhus i aluminium er et sikkert sted at være i tordenvejr , da det virker som et faradays bur , eller en bil , og det er ikke som mange tror , at det er gummihjulene som isolerer, men metal karroseriet der virker som FB .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Lyn vil følge metaldele, og det har vist ikke meget med elektromagnetisk påvirkning at gøre. Jo der er naturligvis stråling omkring et lyn også. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ligger forvirringen ikke i at et Faraday bur virker både ift afledning, som med lyn (elektrisk spænding) - dette uden at være afhænglg af maskestørrelsen.

Samt ift EM stråling hvor maskestørrelsen er essentiel.

Man står beskyttet i midten mod begge fænomener, men af forskellige årsager.

Så et program i DR-TV forleden, Fra boligdrøm til virkelighed, her beklædte de soverummene med alu net, som blev jordforbunden, mobilsignalet forsvandt når de gik ind i værelset. ( nok ikke noget børn og teenagere sætter pris på   )

https://www.dr.dk/tv/se/fra-boligdr...lbaek-4#!/


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 04-06-2018 22:54:11

Så et program i DR-TV forleden, Fra boligdrøm til virkelighed, her beklædte de soverummene med alu net, som blev jordforbunden, mobilsignalet forsvandt når de gik ind i værelset. ( nok ikke noget børn og teenagere sætter pris på   )

https://www.dr.dk/tv/se/fra-boligdr...lbaek-4#!/

 Måske alle kirker, koncertsale, folkeskoler og restauranter burde beklædes med alunet.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis